صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲ - 29 June 2023
با حضور آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد گنجینه تاریخی و معنوی میبد افتتاح گردید آیت‌الله اعرافی در این مراسم از هم‌افزایی و همکاری همه دست‌اندرکاران در ایجاد چنین پدیده و گنجینه فاخر در شهر قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۱۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد ، با حضور آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد، سرپرست فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین گنجینه تاریخی و معنوی میبد در دانشگاه آزاد اسلامی میبد افتتاح شد.
آیت‌الله اعرافی در این مراسم از هم‌افزایی و همکاری همه دست‌اندرکاران در ایجاد چنین پدیده و گنجینه فاخر در شهر قدردانی کرد .
امام‌جمعه میبد گفت: در کشاکش مبارزاتی که امروز در سطح جهان برقرار است، همه جمع شده‌اند تا با شیوه‌های کم‌نظیر علمی بیانی و تبلیغی، واقعیت‌های بزرگ ملت را انکار و اصالت، مبارزات، قیام و انقلاب ملت را زیر سؤال ببرند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: تجربه یک قرن گذشته پیش روی ماست و اگر فریب دشمن را بخوریم و از این سنگری که امروز در آن قرار داریم عقب بنشینیم؛ دشمن بر این ملت و افتخارات این ملت هجوم خواهد برد و بر هیچ‌کس رحم نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یادمان نرود آمریکایی‌ها در نهضت نفت چه خیانتی را در حق ملت روا داشتند و با شعار خیرخواهی آمدند و ۲۵ سال بدترین استعمار را در منطقه بر ما حاکم کردند.
آیت‌الله اعرافی گفت: بنابراین این انقلاب را که مال شما و نسل‌های آینده است؛ نباید کوتاه بیاییم، فریب بخوریم و یا حقایقی که درگذشته این ملت بوده را فراموش کنیم.
امام‌جمعه میبد شهدا را سرمایه‌های افتخارآفرین برای ملت خواند و افزود: شهدا ما را به جهاد تبیین و پایداری در راه استقلال، عزت و عظمت کشور فرامی‌خواند و این حرکت یک گام در مسیر جهاد تبیین و روشنگری برای نسل‌های آینده است که باید این حقایقی که درگذشته بوده را به نسل جدید منتقل کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دوم از بیانات خود گفت: تحول این منطقه در پرتو انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا بوده است و باید این میراث را با رفع اشکالات موجود حفظ کنیم و قدر این شهر را بدانیم.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه آیت‌الله حائری بالاترین افتخار برای استان و میبد و کشور و جهان تشیع و امت اسلام است، گفت: این مرد بزرگ میبد فروردین ۱۳۰۱ از اراک به قم آمد و عظمت، حکمت و شجاعت این مرد در زمان رضاخان و میان دو جنگ جهانی و هجوم استعمار به کل منطقه موجب شد؛ همه ورق‌ها برگردد و ایران روی پای خود بایستد و با تربیت امام رحمه‌الله علیه، ایران را به این جایگاه برساند و این پیشینه درخشان از آن مردمی است که این مردان بزرگ را تربیت کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مرکز اسناد قریب یک‌میلیون سند را درباره آیت‌الله حائری جمع‌آوری کرده است که می‌توان آن را در چندین غرفه وسیع در گنجینه تاریخی و معنوی میبد بازسازی کرد.
آیت‌الله اعرافی گفت: در کنار این‌ها در طول تاریخ بزرگان زیادی داشتیم که در میان آن‌ها درخشنده‌ترینشان همین شهدا هستند که باید اسلام و انقلاب و عزت و آزادی را در نسل امروز بازسازی کنیم.
مرتضی بهشتی مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج میبد هم گفت: راه‌اندازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری «گنجینه تاریخی و معنوی شهرستان میبد »با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، شورای اداری، شهرداری و دانشگاه آزاد ، چهار سال طول کشیده است. که نیاز به تکمیل زیر ساختهای نرم افزاری و وسائل و امکانات جهت نگهداری آثار و امکانات موجود است .
بهشتی بابیان اینکه این گنجینه در ۳۰ غرفه به معرفی نخبگان، مشاهیر ، امامزادگان، شهدا، ابنیه‌های تاریخی، ائمه جمعه و صنایع‌دستی منحصر به‌فرد میبد معرفی می‌شوند گفت: این گنجینه هم‌زمان با روز دوم فروردین روز بزرگداشت عملیات فتح المبین افتتاح شد.
وی گفت: معرفی ۱۶ سردار میبدی در هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های سه شهید اکبری و جعفر زاده، ده جانباز بالای ۷۰ درصد، ۲ شهید انقلاب، مدافعان حرم، امام زادگان، زیلو فرش سلامت، سفال و سرامیک و شهدای کارگر، اتاق گویا سازی در این گنجینه تاریخی و معنوی مشهود است.
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج میبد بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار عکس شهدا جمع‌آوری‌شده است به کنگره هزار شهید دانش‌آموز استان اشاره کرد و گفت: در میبد بالای ۱۱۰ شهید دانش آموز داریم و خودمان را برای حضور در این کنگره آماده می‌کنیم.
بهشتی افزود: یکی دیگر از کارها جمع‌آوری آثار آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه فقید میبد و آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم است.
بهشتی گفت: این گنجینه تاریخی و معنوی همه‌روزه در ایام عید تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ صبح پذیرای مسافرین نوروزی است و می‌توانند از این گنجینه بازدید کنند.

ارسال نظرات