صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 12 July 2023
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رفع گره‌های ذهنی و پاسخ به تحریف‌ها، نیاز ضروری به تبیین دارد، پس ضروری است که پس از شناخت تکنیک‌های دشمن، با استفاده از تمامی ابزار‌ها و امکانات خود برای خنثی‌سازی راهبرد او اقدام کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۵۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی در طول چهل و اندی سال از عمر خود همواره دشمنان و مخالفینی در عرصه‌های مختلف داشته است، اظهار داشت: دشمنان در مقطعی به مبارزه و مقابله سخت روی آورده و مشکلاتی را برای انقلاب ایجاد کردند، اما باور رهبری جامعه و مردم بر مسیری که در آن گام نهاده‌اند، به تدریج آنها را از مقابله سخت، ناامید  و پشیمان کرد.

وی راه دوم دشمن را خدشه در باورهای مردم عنوان کرد و افزود: دشمن فکر‌می‌کرد شاید با سست کردن اعتقاد و ایمان مردم به افق و اندیشه انقلاب اسلامی، مردم را از رهبری جامعه دور کرده و با گرفتن خودباوری مردم، بر اذهان جامعه رخنه کرده و جامعه انقلابی را از درون متلاشی کند. .

به گفته قانعی دشمن طی سالیان گذشته برای تحقق این خواسته، تکنیک‌های مختلفی را به کار برده است و رهبری انقلاب هوشمندانه فرمودند که «به نظر من مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است» و دشمن امروز با استفاده از تمامی ابزارهای خود به تحریف واقعیت و دروغ‌پردازی روی آورده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امروزه شما از پیشرفت‌ها، از نقاط مثبت و نقاط قوت انقلاب اسلامی در مجموعه امپراتوری رسانه‌ای غرب چیزی مشاهده نمی‌کنید؛ اما اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد، آن را چند برابر بزرگ کرده و نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی رهبر حکیم انقلاب از جهاد تبیین به عنوان یک فریضه نام می‌برند و آن را قطعی و فوری می‌دانند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خواست می‌کنند هر کس می‌تواند در این راه جهادی اقدام کند.

قانعی با تاکید بر اینکه در این جنگ شناختی ابتدا باید دید دشمن برای تغییر و انحراف اذهان جامعه، چه چیزی را هدف گرفته است، ادامه داد: دشمن آرمان‌ها و اصول بنیادین و همچنین اقدامات آشکار نظام را تحریف می‌کند؛ دوران سراسر ضعف پهلوی را بزک می‌کند؛ دستاوردها را کوچک نشان می‌دهد و در صدد القای این مطلب است که ریشه مشکلات کشور به خاطر گفتمان انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل آمریکا و استکبارستیزی و به خاطر عدم ارتباط با آمریکا است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است که رفع این گره‌های ذهنی و پاسخ به این تحریف‌ها، نیاز ضروری به تبیین دارد. وی با تاکید بر تلاش برای رفع گره‌های ذهنی مردم، تصریح کرد: امروز مهمترین چالش ذهنی این است که نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها ناکارآمد بوده است؛ فلذا اگر کسی امروز در زمینه اقتدار و امیدآفرینی ِ ناشی از قدرت واقعی کشور، ملت را روشن کرده و تبیین کند، جهادی بزرگ انجام داده است.

قانعی ادامه داد: متأسفانه دشمن به یک نکته راهبردی دست پیدا کرده است و آن، فعال کردن جریان ناامیدی و حس ضعف و شکست است. یعنی مردم ایران فکر کنند بدبخت‌ترین و ضعیف‌ترین ملت‌ها هستند و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، آنها را به این فلاکت انداخته است؛ در حالی که نه فلاکتی است و نه بدبختی!  اما دشمن با رسانه قوی خود، وارونه‌نمایی می‌کند. 

وی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی که دشمن با آن مردم را زمین‌گیر می‌کند، القاء حس ضعیف بودن و نداشتن قدرت است؛ جالب تر اینکه برای قدرتمند شدن، آمریکا را فرشته نجات معرفی می‌کند، در حالی که امروز نه ایران در موضع ضعف 40 سال پیش است و نه آمریکا در قدرت آن دوران.

وی با بیان اینکه دشمن مشخصاً در پی القای دو مضمون «ادامه انقلاب بن بست است»، و «تنها راه نجات، دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب و روی آوردن به آمریکا است»، تاکید کرد: ضروری است که پس از شناخت تکنیک‌های دشمن، با استفاده از تمامی ابزارها و امکانات خود برای خنثی‌سازی راهبرد او اقدام کنیم و تلاش کنیم با اقناع افکار عمومی نسبت به حقایق جامعه و بدون توجیه واقعیت‌ها و برخی اشکالات موجود، اذهان مردم را همراه کرده و باور به مسیر و راه طی شده انقلاب اسلامی را در جامعه تقویت نماییم و این خود، ضرورتی قطعی و فوری، و مصداق تام و تمام جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات