صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
زنجان_مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عدالت در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۲۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام  محمدحسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی، بیان کرد: بیش از ۱۰ آیه مستقیم در قرآن‌کریم از اهمیت عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی گفته‌اند و بیش از ۱۰۰ آیه در اشاره غیرمستقیم به استکبارستیزی و لزوم گسترش عدالت وجود دارد.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری یکی از اهداف همه پیامبران و انبیای الهی بود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و فلسفه بعثت پیامبران الهی، گسترش عدالت در جامعه بود و ابزارهای مختلف از کتب الهی تا معجزات در راستای تحقق این هدف ارزشمند بوده است.

زمانی با اشاره به نقش عدالت‌خواهی در زندگی امام علی (ع)، ادامه داد: امام علی (ع) مصداق روشن عدالت‌محوری و مبارزه با ستمگران است و ایشان در کمتر از ۵ سال حکومت خود، عدالت را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشید، به گونه‌ای که امروز مسلمانان سراسر جهان شیفته خصلت عدل‌گرایی ایشان هستند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای مسیحی و سنی مذهب از ایران در شناساندن امامان ما پیشی گرفته‌اند، تصریح کرد: برخی از کتب ارزشمند در وصف زندگی ائمه و معصومین اسلام و شیعه در کشورهای مسیحی و سنی مذهب نوشته شده و این موضوع بیانگر ارزش بالای زندگی‌نامه ائمه و معصومین شیعه است.

این مسئول با اشاره به ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی امامان معصوم (ع) بیان کرد: خداوند از امامان و پیامبران و هدایت‌گران جامعه پیمان گرفته که باید سطح زندگی خود را هم‌تراز با سطح فقرای جامعه قرار دهند و ساده‌زیست باشند و امروز نیز مدیران و مسئولان کشور باید این نکته را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

زمانی با اشاره به ویژگی ظلم‌ستیزی جامعه اسلامی، گفت: جامعه مومن و اسلامی نه ظلم می‌کند نه کمک به اجرای ظلم می‌کند و نه راضی به ظلم می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود امامزادگان و بقعه متبرکه در استان‌های مختلف، اظهار کرد: در استان‌های مختلف کشور شاهد وجود امامزادگان و بقعه متبرکه متعددی هستیم و این موضوع به همان عدالت‌خواهی بازمی‌گردد، چون این افراد در مسیر عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی و گسترش دین اسلام سفر کرده و به دلایل مختلف از دنیا رفتند و به خاک سپرده شدند.

زمانی با بیان اینکه از ابتدای جریان نهضت مشروطه در ایران، عالمان زیادی پرچم عدالت‌خواهی را برافراشتند، افزود: از ابتدای مبارزات آزادی و مشروطه عالمان و طلاب زیادی از جمله آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مدرس در راستای تحقق عدالت و آزادی در جامعه تلاش کردند و در این راه به شهادت رسیدند و این افراد مفاخر روحانیت در مسئله ظلم‌ستیزی هستند.

وی عنوان کرد: خون این عالمان شهید راه حقیقت به پای شجره انقلاب اسلامی نتیجه داد و اولین ثمره انقلاب اسلامی بود که به دست امام خمینی (ره) به وقوع پیوست.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به عرصه‌های ادامه نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین حکومت جمهوری دینی در دنیا باید در دو عرصه ادامه یابد. اول برکات خود را در ایران عرضه کند و دوم اینکه شجره طیبه در کشورهای دیگر اسلامی و غیراسلامی ریشه بدواند و ثمره بدهد.

زمانی با اشاره به نقش پررنگ آیت‌الله بهشتی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی با ۷۲ تن از یاران خود فدای اسلام شدند و نقش‌آفرینی کردند و طبق فرمایش امام خمینی (ره) شهید بهشتی یک ملت و الگو برای شاگردان و جامعه عالمان است.

وی خاطرنشان کرد: عالمان بزرگ شیعه در راه پایداری انقلاب و جمهوری اسلامی از خودگذشتگی کردند و امروز این مسئولیت به ما سپرده شده است تا این حکومت را پایدارتر از قبل پاسداری کنیم و در نهایت به دست امام زمان (عج) برسانیم.

ارسال نظرات