صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 02 June 2023
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مساجد ما سنگر هستند، گفت: اگر از این سنگرها عقب نشینی کنیم، وضعیت دست دشمن می افتد، گفت: طلاب و روحانیون استان شبکه ای موثر و تاثیرگذار در سطح جامعه هستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۸۶
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در جلسه مدیران و طلاب حوزه های علمیه استان و روحانیون،ائمه جمعه و جماعات استان با حضور« آیت الله اعرافی» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد: زمانی تعداد روحانیون بومی استان از تعداد انگشتان  دست کمتر بود و امروز ۸۵۰ نفر طلبه ایلامی استان به غیر از کسانی که در حوزه های علمیه قم و دیگر استان های کشور در حال تحصل هستند، فعال و مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه علاوه بر این امروز ۱۴۵۰ نفر از خواهران طلبه در  مدارس علیمه استان مشغلو تحصیل هستند، افزود: این ظرفیت و توانمندی در استان مسئولیت طلاب و روحانیون را بیشتر می کند، طلاب و روحانیون استان، مجموعه ای و شبکه ای از  روحانیت استان به عنوان، مطمئن ترین، قوی ترین و موثر ترین کسانی که پایگاه مردمی دارند را تشکیل می دهد  و می توانند افکار جامعه را مهندسی کنند.

وی با بیان اینکه نمونه این تاثیرگذاری را در مشارکت ۶۲ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری نشان داده شده است، ابراز کرد: نقش روحانیون و طلاب استان در کرونا، سیل و زلزله و سایر حوزه ها بسیار درخشان و حائز اهمیت است، بعد از محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده بود، روحانیون و طلاب حضور گسترده ای در راستای کمک به مردم و به ویژه کمک های مومنانه داشتند.

 امام جمعه ایلام تصریح کرد: طلاب و روحانیونی که به واسطه شغل در جایی مشغول به کار هستند، مراقبت کنند که خدای ناخواسته مسئولیت اصلی  و اساسی خود به عنوان سرباز انقلاب و ولایت را مورد غفلت قرار ندهند، شرایط فعلی ما اقتضای ضروری برای احیای نماز سه وعده در مساجد را دارد و خواهش می کنم اگر طلاب و روحانیون به مسجد دسترسی دارند، نماز را در مساجد اقامه کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مساجد ما سنگر هستند، گفت: اگر از این سنگرها عقب نشینی کنیم، وضعیت دست دشمن می افتد، طلاب و روحانیون باید نقش امام بودن را ایفا کنند، امام جماعت محله نقش فرماندهی و راهبردی دارد، الان در محلات جوان های بسیجی این نقش را ایفا می کنند و در شناسایی نیازمندان فعال هستند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی لازم است طلاب و روحانیون در این حوزه وارد شده و در راستای خدمات رسانی به زوار و جمع آوری کمک های مردمی  حضور یافته و در کنار خادمان زوار، مدیریت این امر را برعهد بگیرند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  امروز لازم است که قرارگاه فرهنگی اربعین تشکیل شود و اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود، تصریح کرد:  پاسخگویی به شبهات، همراهی با خادمان اربعین حسینی و بیان احکام ارزشمند است، طلاب و روحانیون استانبایستی در این حوزه ها، بیشتر ورود داشته باشند، تامین غذا و اسکان برای زوار لازم است اما از این فرصت اربعین برای ارتباط جوانان و نسل جوان با خدا و ائمه اطهار(ع) باسیتی بهره برد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه طلاب و روحانیون به عنوان نقش آفرین فرهنگی در اربعین حسینی حضور داشته باشند و ائمه جمعه پای کار باشند، گفت: در راستای امنیت شغلی اساتید حوزه و وضعیت معیشتی طلاب توجه شود که ناچار نشوند که برای تامین معیشت به شغل های دیگری روی بیاورند  که خود این موجب می شود که  از درس  و ماموریت اصلی خود خارج شوند.

وی در پایان با تقدیر از حضور و سفر آیت الله اعرافی به استان ایلام، خواستار توجه ویژه به حوزه ها و مدارس علمیه استان ایلام شد.

ارسال نظرات