صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:
همدان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای اساسی دانست و گفت: از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۶۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در آیین توزیع ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف در قالب طرح «مهر تحصیلی» که از محل عواید موقوفه شادروان سیف‌الدوله بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر ابداع کننده طرح مهر تحصیلی در کشور بود و این کار خیر از سال ۱۳۹۰ در ملایر و از سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور آغاز شد.

وی شادروان سیف‌الدوله را یکی از بزرگ‌ترین واقفان ملایری دانست و افزود: این واقف خیراندیش ثلث مال خود را در این شهرستان وقف کرده که نیت وی بیشتر در حوزه‌های آموزشی و درمانی است و تاکنون چند باب مدرسه در راستای اجرای نیت واقف احداث شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه به دنبال احداث بیمارستان طبق نیت واقف در این شهرستان هستیم، موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.

* پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نیز گفت: برای تهیه ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف مدرسه در قالب طرح مهر تحصیلی ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله و در استای اجرای نیت واقف هزینه شد.

حجت الاسلام ابوذر عباسی با بیان اینکه اخذ مجوز تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی با آغاز بازگشایی مدارس همزمان نشد و به پایان مهر موکول شد، ادامه داد: این تعداد بسته مهر تحصیلی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی نیز در طول سال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند پرداخت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر بیان کرد: بسته‌های مهر تحصیلی با کیفیت عالی از محلی تهیه و با قیمت مناسب خریداری شده که نفع آن برای جامعه معلولان کشور است.

* ملایر از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است

فرماندار ویژه ملایر نیز توزیع بسته‌های مهر تحصیلی را نماد یک کار نیک و شایسته دانست و افزود: ملایر در سطح کشور، از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی و کمک آموزشی، مجموعه اوقاف و امور خیریه در طول سال خدمات دیگری را در سطح شهرستان ارائه می‌دهد، گفت: خدمات و اقدامات وقف در حوزه درمان، آموزش و عام‌المنفعه ویژه و قابل تقدیر است و در تمامی امور همراهی اوقاف و امور خیریه این شهرستان و استان ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه وقف بیان کرد: به‌تازگی نشست‌ها، توافق‌ها و هم‌اندیشی‌هایی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر انجام شده تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های وقف، گام‌های بلندتری در توسعه اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

فرماندار ویژه ملایر ابراز امیدواری کرد: با استفاده از بخشی از درآمد موقوفات ملایر، گامهای بلندی در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه حوزه درمان و احداث بیمارستان برداریم و مردم هرچه بیشتر و بهتر طعم شیرین وقف را بچشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات