صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 18 November 2023
شاهرود_ در شورای آموزش و پرورش شاهرود بر حمایت از دانش آموزان استثنایی تاکید شد و در شهرستان شاهرود ۲۱۱ دانش آموز با نیاز‌های ویژه تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۰۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سال تحصیلی جدید به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و با حضور امام جمعه، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان و کارشناس مسئول مربوطه، معاونین آموزشی مدیریت، نمایندگان مدیران و مدیران مدارس استثنایی و روسا و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، ادارات بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد.
دستور کار این جلسه بررسی راهکار‌های حمایت از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و ارزیابی شرایط راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران بود و در ابتدا سیدمحمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود ضمن عرض خیرمقدم به اعضا و مدعوین جلسه و با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، در تشریح فعالیت‌ها و دستاورد‌های دو ماه اخیر آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: در حوزه پرورشی و تربیت بدنی دو نفر از اعضای مجلس دانش آموزی شهرستان به مجلس دانش آموزی استان راه یافتند و طرح سردار سلیمانی در قالب احداث پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس و مجموعه‌های ورزشی در حال انجام است.
او افزود: در حوزه عمران و توسعه نیز کلنگ زنی دو مدرسه خیرساز و افتتاح سالن پذیرایی زنده یاد حامد حکیمی مهمترین پرورژه‌های خیری سال تحصیلی جدید بوده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در دو ماه نخست سال تحصیلی با همکاری دیگر نهاد‌های ذیربط، صد و چهل برنامه سخنرانی و کارگاهی برای دانش آموزان و فرهنگیان در راستای جهاد تبیین برگزار نموده است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، تغییر وضعیت و بهبود شرایط معلولان را علاوه بر توجه به موضوعات آموزش، اشتغال، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و نظام‌های حمایتی، نیازمند تغییر نگاه جامعه و مسئولان نسبت به آنان دانست و تصریح کرد: در برخورد با یک فرد معلول، باید احترام را جایگزین ترحم نماییم.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان بر ضرورت انجام حمایت‌های علمی و فرهنگی، شغلی و حرفه‌ای و تفریحی و ورزشی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاکید کرد و خواستار احصای دقیق نیاز‌های این دانش آموزان به منظور اعلام به دستگاه‌های موثر و مکلف نمودن آن‌ها برای ارائه کمک‌های نقدی و خدمات مورد نیاز شد.
محمد کرمانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان که به عنوان مدعو در این نشست حضور داشت، گزارش جامعی از آمار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان و چالش ها، مشکلات و نیاز‌های آن‌ها ارائه داد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه شهرستان شاهرود ۲۱۱ نفر است که صد و پانزده نفر از آن‌ها دارای یکی از معلولیت‌های پنجگانه بوده و در مدارس خاص مشغول به تحصیلند و ۹۶ نفر دیگر دانش آموزان تلفیقی می‌باشند.
او بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران مدارس استثنایی با مسئولان حاضر در این جلسه جهت هماهنگی بیشتر و بررسی خدمات قابل ارائه به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاکید کرد.
در ادامه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با معلولان برای انجام هر نوع همکاری و تعامل با آموزش و پرورش استثنایی در راستای حمایت از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اعلام آمادگی نمودند.
در خصوص راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران، مقرر گردید با تعامل بین آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید میدانی از فضا‌های فیزیکی پیشنهادی انجام شود و تصمیم گیری در خصوص رشته‌های تحصیلی آن مجموعه با نظارت و هماهنگی معاونت آموزش متوسطه صورت پذیرد.

ارسال نظرات