صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
همدان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون ۴۶۹ مدرسه در سطح کشور به نام وی نامگذاری شده و ۴۷۰ اُمین مدرسه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۳۸۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آئین بهره‌برداری از مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم و خیرین تاکنون در راستای مدرسه‌سازی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که با همراهی دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ساخت این مدارس به صورت ۵۰ درصد مشارکت دولت و خیران است ابراز امیدواری کرد روزی برسد که مردم صد درصد در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مشارکت خوب مردم و خیران در امر مدرسه‌سازی برای نظام و دولت سیزدهم یک افتخار است و امیدواریم این روند در سال آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدارسی که در سطح کشور به نام سردار سلیمانی در حال ساخت است، ادامه پیدا می‌کند، گفت: از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون ۴۶۹ مدرسه در سطح کشور به نام وی نامگذاری شده و امروز ۴۷۰ اُمین مدرسه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر افتتاح شد.

خان‌محمدی ادامه داد: مدرسه دخترانه شهید سردار سلیمانی در ملایر با دستان مبارک حاج قاسم کلنگ‌زنی شد و خشت اول این مدرسه را بنا کرد و قدمگاه سردار دل‌ها است.

وی تاکید کرد: این مدرسه با تحصیل ۳۹۰ دانش‌آموز دختر، بدون شک پایگاهی برای ترویج اندیشه‌های ناب مکتب حاج قاسم خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دشمنان از شجاعت و دلیرمردی سردار سلیمانی در هراس بودند، گفت: پس از شهادت سردار دل‌ها، نام سردار سلیمانی بر سر درب مدارس کشور می‌درخشد و اولین چیزی که در مکتب حاج قاسم پررنگ و پرمحتواست، مبارزه با استکبار و امپریالیسم جهانی است.

* مدرسه‌ای که کلنگش را سردار سلیمانی به زمین زده، افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: در سومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی مدرسه‌ای که متبرک به نام ایشان است و با دست ایشان کلنگ‌زنی شده، افتتاح شد.

حمیدرضا شیرازیانی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۵ کلنگ‌زنی‌ شده است، تصریح کرد: ۴۰ درصد این پروژه تا مرحله سفت‌کاری با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط جناب آقای سیف و خانم شایگان که خیرین این پروژه بودند، انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از آن و از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مابقی کارها با منابع دولتی انجام شده و در کمتر از ۱۸ ماه عملیات عمرانی و تجهیز این مدرسه به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: این دبیرستان با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع، ۲۶۰۰ متر مربع محوطه در دو طبقه با اسکلت بتنی و با ارزش ۱۳ میلیارد تومان، ساخته شده است.

وی یادآور شد: سیستم گرمایشی این مدرسه، حرارت مرکزی موتورخانه و رادیاتور است و تمام اقدامات، مطابق استانداردها، قوانین و مقررات است.

*برگزاری بیش از ۳۰۰ یادواره شهید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز از انجام اقداماتی در مدارس استان برای تقویت مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی این پروژه توسط سردار دلها، سردار سلیمانی زده شده است.

محمود نقوی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در یک‌سال گذشته، کارهای بزرگی در بحث مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی، انجام داده است، گفت: با همکاری سپاه و حوزه علمیه استان، امسال در هر مدرسه یک یادواره شهدا برگزار خواهد شد و تا الان بیش از ۳۰۰ یادواره، برگزار شده است.

وی ادامه داد: تشییع شهدای گمنام‌ در اداره کل آموزش‌وپرورش استان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و حضور بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان، در راستای همین مسئله، صورت گرفته است همچنین ۱۵ هزار دانش‌آموزش و هشت هزار معلم از موزه دفاع مقدس استان، بازدید کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان، خاطرنشان کرد: مدیران ما شب و روز در تلاش هستند تا به شاخص‌های بالایی در کشور برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات