صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: روحانیون و طلاب صاحب تریبون یک شبکه توانمند، قوی ترین مجموعه دینی تاثیرگذار در استان و دارای پایگاه مردمی و پشتوانه عالی دینی و معنوی و مورد توجه و رجوع مردم هستند.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۸۱
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مساجد استان ایلام، اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید برای اقامه نماز، رونق مساجد، جذب حداکثری جوانان و یاری دین خدا تلاش کنند و نقش طلاب و روحانیون در دفاع از دین مانند نقش نیروهای مسلح در دفاع از استقلال کشور است.

وی افزود: تقوای الهی از مهم ترین شاخص های یاوران دین و امام زمان(عج) است و به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم یاوران خدا یاری کنندگان دین خدا هستند و مصداق روشن انصارالله برپاکنندگان نماز جماعت، پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: فعالیت جدی و مستمر روحانیون و طلاب در این چهار محور آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش می دهد و باید فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند و به فرموده قرآن کریم یاری گرفتن از ۲ فاکتور صبر و نماز میزان تاب آوری و ایمان جامعه را در برابر فقر و مشکلات بیشتر می کند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون جلودار و سرباز خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی و فرمانده میدان توسعه و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جامعه هستند و رسالت بزرگ طلاب و روحانیون آماده سازی زمینه های ظهور و تربیت سربازان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: روحانیون و طلاب باید با رفتار و کردار خود در جامعه محور و الگو باشند و باتوجه به اعتماد و رجوع مردم به این قشر، باید طلاب به گونه ای رفتار کنند که پیوند میان مردم و جامعه روحانیت بیش از گذشته تقویت شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه روحانیت استان در عرصه جهاد تبیین بسیار تلاش کرده است، افزود: در ایام اغتشاشات طلاب و روحانیون با مشارکت در طرح امین وارد مدارس و مدیریت درست فضای مدارس شدند و با حضور میدانی در کنار مسوولان و نیروهای مسلح و بسیج و در امر جهاد تبیین ایثارگرانه پای کار بوده اند.


حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن تمام قد برای نابودی دین اسلام پای کار آمده است، گفت: تلاش دشمن زمینگیر کردن طلاب و روحانیون به عنوان سنگربانان و محافظان مبانی دین هستند، و ماه رمضان فرصتی مناسب برای انس و هدایت دل ها به سمت خداوند و موقعیتی بزرگ برای جهاد تبیین است.

وی ادامه داد:: یکی از کارهای ضروری در استان ترویج برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در بین خانواده ها و محافل خانوادگی است و باید طرح خدمت به قرآن کریم با برگزاری مجالس تلاوت، تفسیر و احکام در محلات و خانواده ها گسترش یابد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تلاش دشمنان مهندسی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان ما است، یادآور شد: طلاب و روحانیون نقشی موثر و مهم در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان دارند و در این راستا نباید از مهدهای کودک و انس بچه ها با قرآن و مفاهیم دینی و نیز آموزش مربیان مهدهای کودک غافل شد.

وی گفت: باید در هر شهرستان با محوریت ائمه جمعه و جماعات با حضور جوانان و نوجوانان کلاس های تفسیر قرآن کریم برگزار شود و از ظرفیت بزرگان برای تحقق اهداف تبلیغی و رونق بخشیدن به مساجد استفاده کرد و نباید جوانان و نوجوانان ما از مسجد دور شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به تلاش برای توسعه و بسط حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت ها برای توسعه حجاب و عفاف در سطح جامعه باید استفاده کرد و معنویت ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است و دادستان با بدحجابی های مدیریت شده و هدفدار برخورد حاکمیتی کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از صفر یا منفی، بعد از ۱۰ سال به بیش از پنج درصد رسید اظهار کرد: آینده انقلاب و نظام اسلامی بسیار درخشان است و رشد اقتصادی کشور هم اکنون در حال افزایش است و دولت هم تلاش بسیار زیادی در راستای رفع مشکلات مردم دارد.

ارسال نظرات