صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
معاون پارک علم و فناوری خوزستان از اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای ساخت پارک و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، آقای بختیاری درخصوص طرح‌های در دستور کار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارتقا سطح شغلی و تولید‌های آن‌ها در خوزستان گفت: مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری در استان در سال ۱۳۸۸ اعطا شد و درحال حاضر ۹ مرکز رشد، ۲۳ مرکز کانون و ۳ پردیس در خوزستان فعال است و ایده‌های مختلف جمع آوری می‌شوند.اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خوزستان

 

وی به مسائل و مشکلات حوزه پارک و علم و فناوری اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها که همه به آن‌ها اذعان دارند این است که واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند بخشی از بار و نیاز‌های فناورانه را مرتفع کنند، درحالی رخ داده که از فضای فیزیکی مناسب و استاندارد محروم است.

 

بختیاری ادامه داد: برای حل این مشکل مسئولان از سال‌های قبل در گام اول اختصاص زمین برای ساخت پارک علم و فناوری را پیگیری کردند، ولی تاکنون به دلایل خاص خود این امر محقق نشد.

 

معاون پارک علم و فناوری خوزستان در تشریح آخرین کار‌های انجام شده برای توسعه زیست بوم فناوری می‌گوید: براساس آخرین جلسه در شورای برنامه ریزی استان با نظر و همکاری آقای حسینی محراب، استاندار خوزستان و اعضای این شورا، به جای زمین ۲۰ هکتاری که دارای مشکلاتی از جمله توپوگرافی بود و امکان جذب اعتبار نداشت، زمینی باشرایط بهتر به مساحت ۴۰ هکتار برای ساخت پارک اختصاص یافت.

 

این مقام مسئول به انجام کار‌های مطالعاتی ساخت پارک اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر عملیات نقشه برداری درحال انجام است و مراحل اجرایی این پارک بعد از انتخاب مشاور آغاز خواهد شد، ضمن اینکه با کمک مسئولان استانی به ویژه استاندار و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خوزستان، اعتبار‌های خوبی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است و تلاش داریم تا پایان امسال خبر‌های خوبی برای شرکت‌های فناور داشته باشیم.

 

بختیاری گفت: برنامه داریم که در مراکز توسعه رشد پارک علم و فناوری، کانون‌های شکوفایی و نوآوری و همچنین پردیس‌های علم و فناوری تلاش خود را مضاعف کنیم، همچنین موفق شدیم مجوز راه اندازی ۳ پردیس را دریافت کرده ایم و بدون شک کمک زیادی به نیاز‌های فناورانه و حوزه اقتصاد دانش بنیان‌های استان خوزستان خواهد کرد.

 

وی درخصوص پرداخت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان می‌گوید: هفته قبل از ۲۰ تا ۲۳ خردادماه میزبان اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی بودیم که باحضور آقای خیاطیان موفق شدیم ۴۳ فقره تسهیلات برای واحد‌های فناور و در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه نمونه سازی جذب کرده و قرارداد نهایی به امضا رسید و براساس آخرین گزارش‌های دریافتی از صندوق شکوفایی و نوآوری در استان، در روز‌های آینده این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

در سال ۱۳۷۰ پارک علم و فناوری در کشور و در سال ۱۳۸۸ در خوزستان تاسیس شد و تا به امروز ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در استان ما فعال هستند.

ارسال نظرات