صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 15 July 2023
زنجان _ مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه گروه های جهادی بازوان اصلی و توانمند بسیج سازندگی هستند، گفت:محرومیت زدایی و رفع مشکلات محرومین یکی از اهداف والای گروه های جهادی است.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۶۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

صدرا محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت:قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم قریب به یکسال از زمان تشکیل آن می‌گذرد و این گروه جهادی زیر مجموعه بسیج سازندگی فعالیت‌های عمرانی و سازندگی دارد.



وی با اشاره به اینکه قرارگاه محرومیت زدایی شهدای طارم یکی از بازوان اصلی بسیج سازندگی شهرستان طارم است، افزود:هدف از تشکیل این قرارگاه ساماندهی گروه‌های جهادی، نظارت، شبکه سازی جهادگران است.


محمدی با بیان اینکه بیشترین فعالیت این قرارگاه در حوزه اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان، فرهنگی است، عنوان کرد:از زمان تشکیل این قرارگاه گروه‌های جهادی ساماندهی شده اند و تمام فعالیت‌ها با برنامه و در راستای محرومیت زدایی به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات ارزشمند این قرارگاه را اشتغالزایی در مناطق محروم شهرستان دانست و گفت:خوشبختانه با همکاری جهادگران توانسته ایم در حوزه اشتغالزایی گام‌های موثری برای حل این مشکل برداریم.

مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۳ قرارگاه پهنه‌ای وجود دارد که یکی از این قرارگاه‌ها در زنجان و دو قرارگاه دیگر در شهرستان‌های خرمدره و خدابنده است، تصریح کرد:این سه قرارگاه دارای ۵ زیر مجموعه هستند و قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم زیر نظر قرارگاه ۳۱۳ زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این قرارگاه دارای ۵ عضو اصلی است، تاکید کرد:۱۳۰ گروه جهادی زیر مجموعه این قرارگاه است و بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ جهادگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با توجه به امکانات و ظرفیت خود در مناطق تحت پوشش خود فعالیت دارند.

محمدی با اشاره به چگونگی احصاء مشکلات مناطق محروم و سطح شهرستان طارم، گفت:برای شناسایی و احصاء مشکلات هفته‌ای بازدید دوره‌ای صورت می‌گیرد و تمام شرایط روستا‌ها در خصوص جمعیت، ظرفیت ها، مشکلات، استعداد فرهنگی و اقتصادی، معضلات اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اولین پروژه قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم روستای کوهکن بود که با مشکل جدی آب شرب مواجه بودند، افزود:با همکاری و مشارکت اهالی روستا و جهادگران قنات لایروبی و کول گذاری شد و لوله گذاری صورت گرفت. 

وی در ادامه افزود:روستای ایچ و ولیس  از روستا‌های هدف بودند که پس از بررسی دقیق متوجه برخی مشکلات این روستاها شدیم و سپس با هماهنگی‌های صورت گرفته اقدام به لایروبی انهار نمودیم و همچنین با کمک اهالی روستا و بنیاد تعاون بسیج کشور دو قنات آب آشامیدنی که متاسفانه دچار ریزش شده بود را پاکسازی و کول گذاری و لوله کشی شد.



محمدی خاطرنشان کرد:بنیاد تعاون بسیج کشور در راستای حمایت از طرح محرومیت زدایی در کل کشور اقدامات گسترده‌ای آغاز کرده است که ۹ پروژه بزرگ در استان زنجان مورد تایید قرار گرفت که خوشبختانه ۵ پروژه با همت مسئولین بسیج سازندگی استان و مشکلات عدیده شهرستان طارم در این شهرستان اجرا می‌شود.

مسئول قرارگاه عملیات جهادی و محرومیت زدایی شهدای طارم با بیان اینکه با تمام توان و قوا برای حل مشکلات روستاییان تلاش خواهیم کرد، گفت:در حوزه اشتغال زایی در خصوص بازاریابی، تهیه مواد اولیه و ساماندهی کارگاه‌های خرد و همچنین معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی در جهت توسعه مشاغل خانگی اقدامات مطلوب صورت گرفته است.



وی با اشاره به اینکه تا کنون برای تامین مالی با مشکل جدی مواجه نبودیم و اهالی روستا همواره کنار گروه‌های جهادی بوده اند، گفت:خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند اجرایی کار همیشه پای کار هستند.

محمدی در پایان با بیان اینکه امروز مهمترین معضل اجتماعی و فرهنگی شهرستان طارم طلاق و خودکشی است، خاطرنشان کرد:از تمامی دستگاه‌های دولتی خواستاریم که برای حل این مشکل اقدام اساسی داشته باشند تا بتوانیم با همکاری کارشناسان متخصص در این حوزه راه حلی مناسب پیدا کرده و آموزش‌های لازم داده شود تا با این معضلات اجتماعی مقابله کنیم.

ارسال نظرات