صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 16 July 2023
مسئول نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان از برگزاری یک دوره توانمند سازی دانشجویان تراز انقلاب این استان در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۴۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کهساری، مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان در مراسم افتتاحیه دوره خط امام خمینی (ره) و حامیم که به همت نهاد رهبری در دانشگاه ها و ناحیه بسیج دانشجویی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این دوره با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و در راستای اتحاد، وحدت و وفاق بین تشکل‌های مختلف که مجموعه فعالان فرهنگی در دانشگاه ها هستند، برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی بچه‌های فعال فرهنگی با مسؤولان و متولیان برنامه های فرهنگی دانشگاه اعم از بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی رهبری از دیگر اهداف این دوره ها است.
کهساری گفت: محتوای دوره از سه بخش تشکیل می‌شود، بخش اول نشست‌های تبیینی هستند که معمولاً به تحلیل‌ها نسبت به شرایط کشور و مسائلی که دانشجویان تمایل به پرسش و پاسخ دارند، می پردازد.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان ادامه داد: بخش دوم مهارت آموزی و تکنیک های تشکیلاتیست است در کارگاه‌های تخصصی در حوزه های مختلف صورت می پذیرد.
کهساری افزود: بخش سوم آموزش معرفتی است که در چند موضوع با اساتید مجرب برای دانشجویان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مجموعه دانشجویان کنشگر و فعال در محیط دانشگاه اعم از بسیج دانشجویی هیأت مذهبی کانون مهدویت و سایر تشکل‌هایی که وجود دارد جهت توانمندسازی جزو مخاطبان ما هستند.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان اظهار کرد: برگزار کنندگان دوره متشکل از بسیج دانشجویی است که با عنوان خط امام و نهاد رهبری نیز در قالب طرح حامیم است. ما این ۲ طرح را با هم ادغام کردیم که تجربه بسیار خوبی است که بخش عملیاتی و اجرا را بسیج دانشجویی بیشتر بر عهده گرفته است و بخش فرهنگی و همچنین قسمتی از برنامه‌ریزی را نهاد نمایندگی تقبل کرده است و این۲ دوره را با هم ادغام کردیم و در حال حاضر دوره برادران با عنوان خط امام و دوره خواهران با عنوان مقدمه و با محوریت تربیت بانوی تراز در حال برگزاری است.

وی گفت:مکان دوره را مشهد مقدس انتخاب کردیم چرا که طبیعی است دانشجویان در دانشگاه خودشان بعضی یک ترم و بعضی‌ها چند ترم حضور داشتند و محیط برایشان عادی شده بود از طرفی در کنار هم جواری با مضجع شریف امام رضا (ع) علاوه بر مهارت آموزی، معنویت و معرفت افزایی نیز مدنظر بود.
مسؤول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان بیان کرد: این برنامه یک دوره مقطعی نیست که انجام بشود و تمام شود و بنابراین است که فعالان فرهنگی که اینجا دوره‌ها را می‌بینند در محیط دانشگاه در طول سال با آنها ارتباط برقرار بشود و این ارتباط تداوم داشته باشد و ما بتوانیم از نظرات و فعالیت‌های دانشجویان در محیط دانشگاه یا همان میدان استفاده لازم را به عمل بیاوریم.
کهساری گفت: توصیه بنده این است که فضایی فراهم شده است برای افراد فعال فرهنگی و دانشجویان هم از کلاس‌های معرفتی استفاده لازم را ببرند. اساتید، اساتید مجربی هستند و همچنین سرفصل‌ها.
وی تاکید کرد: برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب اسلامی باید بیش از پیش تلاش شود.

ارسال نظرات