صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 08 August 2023
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید به نگاه امامین انقلاب، اقوام و مذاهب فرصتند و نه تهدید،گفت: تفرقه افکنی راهبرد دشمن است، علما و خواص باید ضمن آگاه‌سازی ریشه و بذر اختلاف های را بخشکانند.
کد خبر: ۹۵۳۱۹۲۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، همزمان با روز بزرگداشت خبرنگار و ایام شهادت محمود صارمی، همایش بزرگ علمای شیعه و اهل‌سنت با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدیران استانی، شهرستانی، مبلغان و دیگر اقشار تاثیرگذار و فرهیخته در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم و گرامی‌داشت قیام حضرت اباعبدا...الحسین(ع)  به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی خراسان رضوی، اداره تبلیعات اسلامی و دفاتر ائمه جمعه  شیعه و اهل‌سنت تربت جام به میزبانی مسجد و حوزه علمیه فخرالمدارس  اهل‌سنت تربت جام برگزار شد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و برگزاری مجالس عزاداری گفت: پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) نیازی به مجالس عزاداری ما ندارند؛ بلکه این ما هستیم که نیاز داریم رفتار و کردارمان متناسب با رفتار نبوی و حسینی شود. امام حسین(ع) منحصر به محرم و صفر نیست، امام حسین(ع) محور وحدت است و ما باید مانند سیدالشهدا(ع) ولایت‌پذیری داشته باشیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی افزود:  ما شیعه - سنی نداریم، امام حسین(ع) رهبر آزادگان جهان است. لذا مشی و سیره عملی امام حسین(ع) را باید سرمشق خود قرار دهیم. امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر(ص)، امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا قیام کرد و شهید این راه شد.

وی افزود: دین اسلام مکتب شمشیر نیست ، بلکه دین علم، تحقیق، تشخیص و بندگی خداوند است؛ مطالبه خدا و رسولش از مردم محبت و مودت اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایمان به جمهوری اسلامی، خط‌کشی ، چپ و راست، شیعه و سنی، زن و مرد و... نداریم. اقوام فرصت هستند و تهدید نیستند. این نگاه امامین به انقلاب است.

وی  با بیان این‌که مطالبات مردم شهرستان‌های خواف، تایباد و تربت جام را به هیئت دولت منتقل و پیگیری خواهم کرد، افزود: مطالبات بحق مردم باید گفته شود، اگر حق است باید راضی کرد و اگر حق نباشد باید قانع شوند.

وی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن گفت: اهانت به قرآن، اهانت به کلام خدا و خدای مسلمانان است؛ قرآن برای انسان‌ها آمده است و اهانت به قرآن، اهانت به انجیل و تورات و پیامبران الهی است. وی تاکید کرد : دشمنان هرچه ما را تحریم کنند، اهانت نمی‌کنیم؛ دولت‌های اسلامی همه باهم باید دولت سوئد را تحریم کنند و می‌توانیم آن را به زانو درآوریم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: عدالت اجتماعی، شیعه و سنی نمی‌شناسد؛ نقدها درحدی که دشمن شاد نشود، باید مطرح شود. باید کاری کنیم که دشمن عصبانی شود و از عصبانیت بمیرد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است. ریشه واقعی شیعه و سنی یکی است و از طرفی دشمن شیعه و سنی هم یکی است. خواص باید در آگاه‌سازی مردم پیش‌قدم باشند و بذرهای اختلاف را بخشکانند.

وی همچنین یادآورشد: همه ما در اتوبوس انقلاب نشسته‌ایم. نباید خسته شویم، دشمن به دنبال پیاده کردن ما از اتوبوس است تا طعمه گرگ‌ها شویم. مطالبات را دلسوزانه مطرح کنیم و بشنویم تا دشمن سوءاستفاده نکند. وی گفت: مشکلات وجود دارد و دولت باید پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشد.

همدلی و اخوت در تربت جام


 
حجت‌الاسلام حسین اسلامی امام جمعه تربت جام نیز در این همایش گفت: همایش بر محور قرآن کریم، محبت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شکل گرفته است تا نور اخوت، تفاهم و برادری در دل‌ها بیشتر روشن شود. راه رستگاری تمسک به قرآن، پیامبر(ص) و سیره منور مصطفوی است . امام حسین(ع) به عنوان نور مطهر، محور وحدت ، انس، اخوت، همدلی و همکاری برای همه علمای دین است.

درادامه امام جمعه اهل‌سنت تربت جام نیز با قدردانی از برگزارکنندگان همایش گفت: خداوند قرآن را نازل کرده و حفظ هم می‌کند. متاسفانه چندین مرحله یاوه‌گویان با حمایت دولت سوئد و دانمارک به قرآن، تورات و انجیل اهانت و همه مسلمانان این عمل شنیع را محکوم کردند.  مهم‌ترین حمایت از قرآن کریم، عمل به کتاب خداست.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی، ادامه داد: در جامعه آیات قرآن قرائت می‌شود، ولی متاسفانه به آیات الهی کمتر عمل می‌شود. مردم ، مدیران و علما در شهرستان های خواف، تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام از قرآن و سنت رسول خدا(ص) حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سران ممالک اسلامی فقط به محکوم کردن بسنده کردند؛ اما این کار کافی نیست ، بلکه باید برخوردهای دیگری مانند اخراج سفیران و قطع رابطه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: مردم تربت جام  با الگوگرفتن از سنت نبوی و امام حسین(ع) با همدلی و اخوت در کنار هم زندگی و همایش‌های وحدتی را برگزار می‌کنند. مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند که باید مسئولان رسیدگی کنند.

در پایان این همایش شرکت کنندگان با امضای بیانیه ، اهانت به ساحت مقدس قرآن را محکوم کردند و خواستار مجازات دولت سوئد و عاملان هتک حرمت به قرآن شدند.

عکس و خبر/ محمدرضا حقدادی


ارسال نظرات