صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 27 September 2023
یکی از پیش‌کسوتان دوران دفاع مقدس اهل تربت‌حیدریه گفت: بهترین و مهم‌ترین اصل در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل امروز و بخصوص افرادی که آن دوران را درک و لمس نکرده‌اند، مخاطب‌شناسی است.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۳۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه؛ حسین زنگنه، پاسدار بازنشسته و معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت حیدریه اظهار کرد: مفهوم مخاطب‌شناسی بدان معناست که راوی بداند برای چه گروه سنی و با چه سطح دانش، قصد بیان خاطرات را دارد.


وی بیان کرد: شرط بعدی برای برقراری ارتباط موثر و تاثیرگذاری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس، صداقت در گفتار و التزام عملی به آنچه بر زبان جاری می‌شود و نیز پرهیز از اغراق و تحریف است.

 

این پیش‌کسوت دوران دفاع مقدس در تربت‌حیدریه ادامه داد: با کمال تأسف برخی افراد که در زمره نسل جبهه و جنگ نیستند، با خواندن چند جلد کتاب یا شنیدن خاطرات رزمندگان اقدام به تعریف همراه با تحریف آن دوران می‌کنند و بدتر اینکه گاه برای خودنمایی به‌دروغ و اغراق نیز متوسل می‌شوند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، اذعان داشت: تأکید معظم له بر بیان صادقانه روایت جنگ و امتناع از تحریف و اغراق آن است.


زنگنه در ادامه از نحوه برپایی برخی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در رده‌های پایین یا میانی انتقاد کرد و گفت: مسئولان از دولتی کردن مراسم باید امتناع ورزیده و کار را به دست مردم بسپارند.


این رزمنده دفاع مقدس که خود دارای پنج فرزند است، خاطرنشان کرد: آنچه که اینک شاهد آن هستیم، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و در پایان تجلیل از چند پیش‌کسوت و جانباز یا خانواده معظم شاهد است و بدتر اینکه هیچ رد و نشانی از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در این محافل مشاهده نمی‌شود.

 

سرپرست هیئت رزمندگان اسلام تربت‌حیدریه اضافه کرد: این در حالی است که حضور جوانان و نوجوانان در طول هشت سال مشهود و قابل‌توجه بوده است، حال چرا نباید نسل نوجوان و جوان امروز ما از آن همه رشادت، بی‌خبر بمانند؟


زنگنه در ادامه به فعالیت خود به‌عنوان رزمنده در جبهه اشاره و مطرح کرد: روزی که جنگ تحمیلی آغاز شد، مشغول انجام خدمت مقدس سربازی در گروهان دژبان لشکر ۷۷ خراسان بودم.


وی افزود: بعد از یک هفته به‌صورت داوطلبانه عازم جبهه شده و در گردان ۱۶۳ رزمی منطقه سومار به مدت ۶ ماه مشغول رزم بودم.

 

معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت‌حیدریه همچنین گفت: مدتی نیز به‌صورت داوطلبانه به منطقه جنوب رفته و در گروهان دژبان مشغول خدمت بودم تا اینکه در آذرماه سال ۱۳۶۰ دوران خدمت سربازی من تمام شد و بلافاصله جذب سپاه پاسداران ناحیه تربت‌حیدریه شدم.

 

زنگنه توضیح داد: در سال ۱۳۶۱ بعد از گذراندن دوره‌های آموزش، مجدداً به جبهه اعزام و در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کرده و در همین عملیات به‌صورت سطحی مجروح شدم.


وی تصریح کرد: بعد از پایان دوره نقاهت و رفع کسالت به‌عنوان فرمانده نخستین گردان سازماندهی شده در تربت‌حیدریه راهی جبهه شده و در عملیات بدر شرکت و در همین عملیات در اثر اصابت تیر به گردن، دچار آسیب نخاعی از ناحیه گردن شدم.

حاج حسین زنگنه اکنون علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در راستای جهاد تبیین و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در قالب هیئت‌های مذهبی به انجام امور انسان‌دوستانه مشغول است. 

 

ارسال نظرات