صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 03 October 2023
سمپوزیوم تخصصی «جایگاه رسانه در تغییر سبک زندگی سالمندان» با حضور دکتر فرقانی و دکتر خسروی از اساتید علوم ارتباطات و رسانه در اسایشگاه خیریه کهریزک تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۵۵
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

دکتر علی رضا خسروی مدرس دانشکده خبر در سخنانی اظهار داشت: در فضای رسانه ای موضوع سالمندی و توجه به این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است. وی سریال پدر سالار را یکی از فاخر ترین سریال های تلویزیونی دهه 70 عنوان کرد و گفت: این مجموعه در زمان خود مورد توجه بسیاری از مخاطبان تلویزیون قرار گرفت که به   نقش پدر به عنوان محور خانواده می پرداخت اما بعد از آن دیگر تولیداتی در مورد توجه به سالمندان نداشته ایم   در برخی سریال ها هم به این موضوع می پردازند که فرزندان تصمیم می گیرند که پدر و مادر سالمند خود را چکار کنند. در حوزه رسانه و ارتباطات  هم باید رسانه و هم مخاطب محتوا و قالب را بشناسیم سالمنان نیازهای متنوع دارند؛ سالمند زن ومرد از لحاظ نیازها، آستانه صبر و حوصله و نگرش با هم متفاوت  هستند در فضای رسانه ای ایران در فیلم ها و سریال ها خیلی به موضوع سالمند توجه نشده است.

وی اظهار داشت: نرخ ازدواج و فرزند آوری در سطح دنیا کم شده و این شرایط بالطبع نرخ سالمندی را افزایش می دهد و ما با یک موج سامندی روبرو در آینده مواجه خواهیم شد و رسانه باید به آن توجه کند.

صرف 8 ساعت زمان برای  یک پلان 30 ثانیه ای     

محمد رضا روشن قیاس عکاس، تصویربردار و  مستند ساز نیز در نشست تخصصی جایگاه رسانه در تغییر سبک زندگی سالمندان که درمحل اسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش عمده ای از رسانه در اختیار قدرتهاست، اظهار داشت: اگر ما فضا را به درستی بشناسیم می توانیم از این بستر به درستی استفاده کنیم . وی ادمه داد: هر شخصی اگر ابزار رسانه؛ تولید محتوا و هدف  را بشناسد می تواند به اهداف خودش برسد. وی با بیان اینکه بیش از دو دهه است که با آسایشگاه کهریزک آشنا است، خاطرنشان کرد: در زمان کرونا برای ساخت مستندی به نام تازگی در این حوالی برای معرفی کهریزک  به مدت چند شب میهمان دوستان این مجموعه بودیم که برای ساخت یک پلان 30 ثانیه ای حدود 8 ساعت زمان صرف کردیم  اما سازمان صدا و سیما برای پخش این برنامه 60 دقیقه درنظر گرفته بود که مجبور شدیم مقداری از فضای کار را حذف کنیم و متاسفانه نتوانستیم بخشی از مطالب از جمله آشپزخانه ، تغذیه مددجویان و رختشویخانه را پخش کنیم و مخاطب در جریان برخی جزئیات مهم قرار نمی گرفت.

وی آسایشگاه خیریه کهریزک را مجموعه ای با محتواهای بسیار زیاد در حوزه های اجتماعی، عاطفی و سالمندی توصیف کرد و به مدیران این مرکز پیشنهاد کرد که بانک اطلاعات برای استفاده اصحاب رسانه به منظور تولید محتوا در مورد سالمندی و آموزش به ساکنان آسایشگاه که در اینجا زندگی می کنند برای تولید محتوا برای رسیدن به انداف عالی ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات