صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - 03 November 2023
همدان_فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: شما دانش آموزان دختر و پسر نقاط قوت انقلاب ما و آینده‌سازان انقلاب ما در چله دوم انقلاب هستید.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۸۰
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نهاوند ضمن گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: آتشی که اسرائیل در مناطق غیر فلسطینی مثل بیمارستان‌ها مدارس و اردوگاه‌ها با حمایت آمریکا و انگلیس روشن کرده است حتماً دامن رژیم غاصب را خواهد گرفت و این آتش رژیم جنایتکار را خواهد بلعید.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: وعده الهی حق است و انشاالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر با مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اقدامات بسیج دانش آموزی طی یک سال گذشته که با همکاری آموزش و پرورش خزل و نهاوند انجام شده است، بیان کرد: امضاء طومار علیه استکبار ستیزی، اجرای سرود ۱۰۰ نفری دانش آموزان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعت، زنگ استکبار ستیزی، برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته بسیج دانش آموزی توسط دانش آموزان بسیجی حوزه‌های خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌ای که همه مردم را دعوت می‌کنیم به حضور پرشور در این مراسم، راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و اعلام انزجار از دولت غاصب و کودک کش اسرائیل و آمریکا است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به بحث جهاد تبیین گفت: دانش آموزان در قرن امام راحل (از سال ۱۳۴۲ تا به امروز) نقش بسیار مهمی در این قرن که ۶۰ ساله است داشته اند و شاهد درخشش نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف در طول این ۶۰ سال بوده‌ایم.

وی گفت: در دوران قبل از انقلاب و شروع اعتراضات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی ما شاهد حضور دانش آموزان بصیر و آگاه و طرفدار حضرت امام (ره) در کنار بزرگتر‌ها در راهپیمایی‌ها و حتی پخش اعلامیه‌ها بوده‌ایم و نقش موثری در انقلاب داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در همه‌ عرصه‌ها حضور دانش آموزان تا به حدی بود که رژیم شاهنشاهی تحمل این حضور را نداشتند و در سال ۱۳۵۷ در مقابل دانشگاه تهران دستور تیراندازی و رگبار به سمت دانش آموزان را صادر کرد و تعداد زیادی از دانش‌آموزان در آن مقطع زمانی خون پاک خودشان را به پای نهال انقلاب ریختند و ۱۳ آبان را به نام خودشان ثبت کردند.

 مختاری بیان کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور و درخشش این قشر در جبهه‌های نبرد با دشمن بودیم هرچند سن و سالشان کم بود، اما این قشر تاثیرگذار حماسه آفریدند.

وی افزود: اصلی‌ترین قهرمانان دفاع مقدس این نوجوانان ۱۴_ ۱۳ ساله‌ای بودند که میدان جنگ رفتند و مثل مردان رشید و کارآمد جنگیدند، بعضی‌ها شهید شدند مثل حسین فهمیده که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۸ آبان سالروز شهادت این دانش آموز بسیجی روز نوجوان و جوان و روز بسیج دانش آموزی نامیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدام مهم شهید حسین فهمیده در دوران دفاع مقدس افزود: نمونه‌های بسیاری از این نوجوانان و جوانان بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و استقامت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: نقش دانش آموزان در دوران بعد از دفاع مقدس هم چشمگیر بوده است و این نسل بصیر و آگاه و بسیجی و آینده‌ساز انقلاب در تمام عرصه‌هایی که مورد نیاز انقلاب بوده، حاضر شدند.

 مختاری با اشاره به اینکه درخشش دانش آموزان ما در دنیا مثال زدنی است، اظهار کرد: دانش آموزان ما در همه عرصه‌های جهاد سیاسی و ... در حال دفاع از انقلاب هستند، لذا در گام دوم انقلاب شاهد درخشش و حضور دانش آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلاب هستیم که در عرصه‌های مختلف و نیاز انقلاب پای انقلاب ایستاده اند، هرچند که امام راحل و انقلاب و دفاع مقدس را ندیدند، اما بحمدالله در مسیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در حال حرکت هستند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان دختر و پسر نقاط قوت انقلاب ما و آینده‌سازان انقلاب ما در چله دوم انقلاب هستید که دشمن این موضوع را فهمیده و روی شما نقطه قوت‌های جمهوری اسلامی ایران تمرکز کرده است و همه امکاناتش را به میدان آورده برای انحراف این نسل سرنوشت ساز که امیدواریم شما این نسل‌های نوجوان و جوان دشمن را بشناسید و آن‌ها را ناکام بگذارید.

 مختاری بیان داشت: وظیفه خانواده‌ها و مراکز فرهنگی برای مراقبت از این نسل این است که بیشتر از گذشته پای کار باشند و اجازه دست درازی به دشمن را ندهند.

وی با اشاره به نقش معلمان گفت: در این جنگ جهانی رسانه‌ای معلمان نقش بسیار مهمی تربیت دانش آموزان ایفا می‌کنند و نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

وی تصریح کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول این چهل و اندی سال حیرت انگیز بوده است و به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران نزدیک به قله هستند و با رسیدن به قله بسیاری از دشمنان نظام و انقلاب عقب نشینی خواهند کرد.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: شما الگو‌های بسیار زیادی در انقلاب اسلامی دارید ۳۶ هزار شهید الگو‌های موفق شما و ۱۱۱ شهید دانش آموز نهاوند بهترین الگوی شما هستند، شما آینده سازان ایران اسلامی الگویی مهم‌تر از شهدا پیدا نمی‌کنید که با ادامه دادن راه آن‌ها و تمسک به ولایت فقیه در گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی ایران را به نقطه هدف برسانید و نگذارید دشمن امیدوار باشد.

وی افزود: کار دشمن دشمنی است هر چند ضعیف شده است، اما دشمن همچنان خطرناک است و نباید او را دست کم گرفت.

 مختاری در راستای جهاد تبیین اظهار داشت: دشمن بر روی دستاورد‌های انقلاب اسلامی دست گذاشته است و می‌خواهد این دستاورد‌های حیرت انگیز را کوچک جلوه دهد که وظیفه مسئولین است این دستاورد‌ها را به نسل نوجوان و جوان بفهماند.

وی افزود: دوران پهلوی سرشار از خیانت بود که نسل نوجوان و جوان ما باید بصیر و آگاه باشد و خیانت‌های این رژیم خیانتکار را بفهمد و به فتنه جدید دشمن که خوب جلوه دادن آن رژیم است را باور نکند.

مختاری گفت: شما آینده سازان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تنها وظیفه‌ای که دارید خوب درس خواندن است و در کنار آن تقویت روحیه جهادی بصیرتی و بعد اخلاق اسلامی است که باید آن را پرورش بدهید انقلاب اسلامی در آینده نیاز به مدیران جهادی و بصیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات