صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 18 November 2023
همدان-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار از برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه‌های متنوع فرهنگی طی هفته کتاب، کتابخوانی نو کتابدار در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۱۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، معصومه فزونی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با بیان اینکه شعار امسال، سی و یکمین دوره هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار «آینده خواندنی است» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ باب کتابخانه در سطح شهرستان بهار وجود دارد که ۵ باب آن شهری و ۷ باب روستایی است که زیربنای کتابخانه‌ها 3 هزار و ۴۴۰ متر مربع است.

وی با اشاره به فرموده از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترویج فرهنگ کتابخوانی را ضروری دانست و افزود: سرانه زیر بنایی کتابخانه‌ها به ازای ۱۰۰ نفر از هر جمعیت ۲/۸۶ صدم درصد است و تعداد ۱۱۶ هزار و ۲۵ نسخه کتاب در حال حاضر در کتابخانه‌های ما موجود است که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۵/۴۳ صدم درصد است به عبارتی تقریبا به ازای هر یک نفر در سطح شهرستان یک کتاب است .

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ادامه داد: ۵ هزار و ۷۲۴ نفر اعضای فعال هستند که ۴/۸۱ درصد از مردم شریف شهرستان عضو کتابخانه های عمومی بوده و البته در پایان سال ۱۴۰۰، ۷۸ درصد رشد داشته و ۲/۸۱ درصد دو برابر شده است.

وی افزود: در حوزه توانمندسازی، عموم مردم شهرستان بهار ۴۲ هزار و ۶۵۰ هزار نسخه از ابتدای سال تا مهرماه کتاب به امانت گرفته و مورد مطالعه قرار داده‌اند و قابل توجه است که بیشترین کتاب هایی که تا کنون توسط کودک و نوجوان و بزرگسال مورد استقبال قرار گرفته در پیرامون تاریخ دین بوده است که این نشان دهنده علاقه و روحیه مردم شهرستان بهار در حوزه فرهنگی بعه خصوص ادبیات است.

فزونی با اشاره به برنامه‌های شاخص اجرا شده در حوزه‌های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ کتاب انجام شده که شامل فعالیت‌های متنوع، نشست‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی حوزه کسب و کار،  برگزاری جشنواره بزرگ کتابخانه رضوی در بخش‌های شعر سرایی، نقاشی، پادکست و... است که تعداد ۳ هزار و ۵۲۵ نفر از عموم مردم شهرستان در این جشنواره شرکت کردند.

وی از برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: برگزاری یادبود مرحوم سلیم سلیمی‌موید، نشست تخصصی کتابخوان «رسانه و کتاب»، کتابت قرآن ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور با همکاری انجمن خوشنویسی شهرستان بهار، آیین رونمایی از کتاب دیوان اشعار عاشیق رضا باهارلی، رونمایی آلاچیق کتاب و نامگذاری بوستان کتاب در شهر صالح آباد، اجرای طرح کاروان دانایی و نواختن زنگ مطالعه، برنامه کتابخوانی به وسعت شهر، مسابقه کتابخوانی، افتتاح محافل ادبی شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی و جشن کتاب در همه کتابخانه در نظر گرفته شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ضمن تقدیر از اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین نخبگان و مردم هستند، از اصحاب رسانه درخواست کرد که به صورت تخصصی‌تر در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش موثری داشته و مهارت‌های زندگی کتابخوانی را معرفی کنند.

گفتنی است؛ در این نشست «کتاب باید هلو باشد» توسط مهدی رسولی و کتاب «فرزندپروری در عصر رسانه» توسط احمد رجبی راغب و کتاب «رسانه سلطه، سلطه رسانه» توسط فاطمه حسنی و کتاب «بهمنیار» توسط آرزو میرزائی معرفی شد و از جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بهار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات