صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 26 November 2023
شاهرود_اولین جشنواره ورزشی بازی‌های بومی و محلی ویژه افراد دارای معلولیت مناطق روستایی بلند همتان بهزیستی شرق استان سمنان دبه میزبانی هیات جانبازان و معلولین شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۱۰۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج، رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود در حاشیه برگزاری این مسابقات با تاکید بر ضرورت احیای و یادآوری بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث بزرگان گفت: این جشنواره برای اولین بار و با هدف افزایش نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی برگزار گردید.
حسن غربا افزود: ورزش در توانمندسازی و خودباوری افراد دارای معلولیت نقشی انکار ناپذیری دارد و می‌تواند از عزیزان ورزشکار، الگویی برای موفقیت جامعه بسازد.
او یکی از راه‌های موفقیت و دستیابی به اهداف پیش بینی شده و رضایتمندی جامعه هدف بهزیستی را همدلی و همراهی مسئولان و مردم دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه این امر در شهرستان شاهرود ساری و جاری است و نمونه این همدلی و همراهی در برگزاری این مسابقات بخوبی مشاهده شد که هیات جانبازان و معلولین و هیات ورزش‌های بومی و محلی استان و شاهرود در کنار ادارات بهزیستی شاهرود و میامی ایستادند تا این جشنواره به بهترین وشکل ممکن برگزار گردد.
مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان شاهرود نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این جشنواره ورزشی با حضور ۳۶ ورزشکار از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی در شش رشته دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و کلاس کلاس (لی‌لی) برگزار شد.
فرشته رضوانی افزود: داوری این مسابقات را ابوالقاسم مرواری و بهناز عباسی که دارای کارت داوری درجه سه بازی‌های بومی و محلی هستند، برعهده داشتند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: افراد دارای معلولیت، توانمندی‌های زیادی دارند که باید شناسایی شود و باور توانمندی‌هایشان گام موثری برای حضور و فعالیت آن‌ها در جامعه خواهد بود.
مهدیه یحیایی اضافه کرد: افراد منتخب این مسابقات در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد که با توجه به سطح بالای موفقیت آن‌ها در این مسابقات، انتظار داریم در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و صاحب سکو شوند.
رئیس هیئت جانبازان و معلولین شاهرود هم به ضرورت نقش ورزش در زندگی جانبازان و معلولین تاکید کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده از امکانات ورزشی این هیات در راستای توانمندسازی جانبازان و افراد دارای معلولیت وجود ندارد و ان‌شالله بزودی با کمک و همکاری بنیاد شهید و بهزیستی شاهد رونق ورزش جانبازان و معلولین این شهرستان خواهیم بود.
علی یعقوبیان ادامه داد: توانمندسازی و افزایش خودباوری و عزت نفس ورزشکاران یکی از رویکرد‌های هیات جانبازان و معلولین شاهرود در دوره مدیریت جدید است که امیدواریم با کمک به برگزاری این جشنواره توانسته باشیم اولین قدم را بخوبی برداریم.
شایان ذکر است: در اختتامیه این جشنواره که با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیر هیات ورزشی روستایی عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان، رئیس بهزیستی میامی برگزار شد از داوران و ورزشکاران اول تا سوم رشته‌های ورزشی با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

ارسال نظرات