صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 09 December 2023
مسئول بسیج دانشجویی گرمسار و آرادان با بیان اینکه نقش دانشجویان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: تربیت جوانان تراز انقلاب در دستور کار پایگاه های بسیج دانشجویی قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۲۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

حمیدرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، اظهار داشت: دانشجو به‌عنوان قشر تأثیرگذار در کشور حتی در پیش از انقلاب اسلامی مشهود و مشهور بوده است، به‌طوری که در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ مبدأ مبارزه با استکبار در کانون دانشگاه‌ها شکل گرفت و دانشجویان با تقدیم سه شهید میدان‌دار بودند و اولین برگ زرین را در دوره پرتلاطم تاریخ ایران رقم زدند.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در ادامه تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات و نقش چشمگیر دانشجویان در عرصه پیروزی بودیم و طی اسناد مبدأ تمام راهپیمایی‌ها و اعتراضات دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه تهران بود.
 وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویانی که از تفکر بسیجی برخوردار بودند در مبارزه با گروهک‌ها وارد عمل شدند و خوب درخشیدند و در شهرستان گرمسار نیز شهید کاظمی از دانشجویان دانشگاه تهران به‌عنوان دانشجو در مبارزه با گروهک‌ها نقش بسزایی داشتند.
مجیدی خاطرنشان کرد: بعد از شروع جنگ تحمیلی دانشجو به‌عنوان نقش اصلی و موتور محرک دوران دفاع مقدس حضور داشت و شهدای والامقامی همچون شهیدان زین‌الدین، همت، رضایی، پیچک، بسطامی به‌عنوان دانشجو میدان‌دار جنگ، نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشتند.
 وی اظهار کرد: دانشجویان در زمان جنگ تحمیلی با سن کم به‌عنوان فرماندهان تیپ و لشکر در کنار برادران ارتشی حضوری مثمرثمر داشتند و با فرماندهی و تقدیم شهدای بزرگ اثبات کردند نقش مؤثری در حفظ دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان ضمن اشاره به نقش علمی دانشجویان در پایان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری حفظ نقش جدی دانشگاه باید یکی از اهداف مهم در دستور کار قرار گیرد.
مجیدی در ادامه افزود: بسیج دانشجویی به‌عنوان یک نهاد مردمی و دانشجویی از اوایل انقلاب دارای اهداف ویژه‌ای است که مهم‌ترین هدف آن تربیت نیروی انقلابی برای آینده کشور است که اجرای این هدف نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و کامل است.
 وی تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های پیش جهت گرامیداشت نام و جایگاه فرهیخته دانشجو برنامه‌های شاد و متنوعی در دانشگاه گرمسار برگزار شد که با برنامه‌ریزی و مدیریت دانشجویان مورد استقبال گسترده سایر دانشجویان دانشگاه قرار گرفته شد.
 مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های گرمسار و آرادان خطاب به مسئولین دانشگاه‌ها خواست بیشتر از قبل به دانشجویان توجه داشته باشند و از برنامه‌های مطالبه‌گری و کرسی آزاداندیشی دانشجویان استقبال کنند و به دانشجویان اعتماد داشته باشند تا این نسل جوان و فرهیخته بتواند آینده خود و آینده کشور را بسازد.

ارسال نظرات