صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 December 2023
رئیس دانشگاه هنر در نشست خبری با اصحاب رسانه:
رئیس دانشگاه هنر گفت: دانشگاه محل بروز اندیشه است و اندیشه هم در یک سیر تحولی شکل می‌گیرد چیزی که باعث شد ما خدمت دوستان موسسه آفرینش‌ها باشیم این است که اندیشه‌ای به‌نام اندیشه رضوی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۵۹
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا حسنایی در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با اشاره به اینکه ما در آغاز مسیر جدید هستیم اظهار داشت: همت برگزاری کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر از طرف امام رضا(ع) بوده و پایان آن را هم به امام رضا(ع) می‌سپاریم. 

او یادآور شد: معتقدم مکتب هنر رضوی شناخته نشده یا کم شناخته شده است؛ این مکتب چیزی بالاتر از ملیت ایرانی و دینی یعنی یک مکتب جهانی است. 

محمدجواد استادی پژوهشگر مطالعات فرهنگی نیز در این نشست خبری گفت: دومین کنگره هنر رضوی در ۶ محور فراخوان داد و مقالات زیادی هم به دبیرخانه ارسال و این‌ها در پنل‌هایی طبقه بندی شد و ان‌شاءالله بیست‌ودوم آذر ماه این کنگره در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش نشست‌های کنگره در دانشگاه‌های کشور افزود: بیست‌ودوم آذرماه در جوار حرم رضوی، مراسم افتتاح کنگره را با حضور چهره‌های دانشگاهی و فرهنگی همچون حجت الاسلام مروی و حسن بلخاری برگزار خواهیم کرد.

استادی یادآور شد: پس از افتتاحیه دو پنل بین‌الملل خواهیم داشت که اولی با ارائه سه مقاله و دومی دو پنل دیگر خواهد بود. روز دوم هم پنل‌های تخصصی برپا می‌شود و سخنرانی‌ها به بیست و دو نفر افزایش می‌یابد. 

استادی اظهار داشت: هر پنل با حضور یکی از چهره‌های دانشگاهی مدیریت می‌شود. کتاب چکیده‌های مقالات کنگره با حجم سنگین کار‌ها منتشر و در دسترس قرار می‌گیرد. انتظار داریم مجموعه کامل کار‌ها هم با همکاری دانشگاه هنر منتشر شود.

وی با تاکید بر ایجاد فضای هم‌افزایی و گفتگو بین نخبگان هنر در این دو روز گفت: نهاد‌های حوزوی، دانشگاه تربیت مدرس، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، مدرسه هنر و وزارت میراث هم کمک ما بودند.

حکیمی دبیرکل کنگره هنر رضوی و مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی هم در این نشست گفت: کنگره بین‌المللی مکتب هنر رضوی اکنون در نزدیکی پایان یافتن فضای نخست خود است و مسیری برای بازخوانی گنجینه هنر ایرانی اسلامی است و می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت زبان هنر در انتقال مفاهیم گفت: در معماری و حوزه‌های مختلف در حرم همیشه هنرمندان زبان هنر را در قالب معنا گذاشتند.

حکیمی اظهارداشت: کنگره در فضای پژوهشی خود نیازمند بازخوانی آثار گذشته، نظریه‌پردازی و واکاوی است و در واقع آغاز یک مسیر است. به گمان من اختتامیه تازه شروع یک مسیر برای آینده و یک مبنا است و از این پس باید بیشتر در پایان نامه‌ها، کتاب و پژوهش‌ها بدان‌ها پرداخته شود.

علی طاهری عضو هیات علمی دانشگاه هنر و دبیر کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: نظریه مقام معظم رهبری درباره تمدن اسلامی در قالب تمدن نوین اسلامی در این کار برای ما قابل توجه قرار گرفت. ما تلاش کردیم هم کمیته علمی و هم شورای سیاست‌گذاری کار‌ها را جمع‌آوری و در قالب‌های درست ایجاد کنیم.

وی افزود: از بین ۲۲۰چکیده و ۹۰مقاله کامل، مقالاتی انتخاب شده و بیست و یک مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شدند، سه مقاله خارجی از ترکیه، چین و مراکش هستند، امیدواریم از بین آثار راهی برای همایش‌های بعدی پیدا کنیم تا بکار بیایند.

ارسال نظرات