صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 29 January 2024
جلسه هم اندیشی در جلسه هم اندیشی بنیاد کارافرینان گام دوم که با حضور مدیران و کارشناسان و مسئولین بلند پایه کشوری با حضور اندیشمندان مدیران و مسئولان بلند پایه کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۷۲
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

 در این جلسه هم اندیشی مدعوین به تبیین نقطه نظرات خود پرداخته و به تعیین شورای عالی سیاستگذاری بنیاد کارافرینان گام دوم پرداختند.

    . در این جلسه   سعیدشبانیان مدیر  بیناد کارافرینان گام دوم   به محور های اساسی  گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت  و با توجه به محورهای گام دوم  به تبیین استراتژی های  بنیاد کارافرینان و گام دوم پرداخت  . وی با تاکید بر فرمایشات رهبری به این مهم اشاره کرد که :بنیاد کارافرینان درس‌هایی که رهبر معظم انقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان ایراد نموده اند را سرلوحه و مرام نامه خود نموده اند

مدیر بنیاد کارافرینان گام دوم در ادامه به تشریح ماموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب اشاره کرد و دو مولفه علم و پژوهش و سبک زندگی را بر پایه بیانات رهبری را خط راه و مسیر روشن گام دوم اعلام نمودند .

با توجه به این مهم که مقام معظم رهبری دانش را آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور  دانسته و تاکید  دارند که ما هنوز از قلّه‌های دانش و اقتصاد جهان بسیار عقبیم و باید به قلّه‌ها دست یابیم امروز رسالت مهم ما در گام دوم انقلاب رسیدن به قله های ترقی است .

در ادامه   ایمان مصدری با اشاره به ضرورت های زمانه و مخصوصا بحث انتخابات   پیش رو به تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر عدم گرایش و وابستگی سیاسی بنیاد کارافرینان گام دوم و وصل دولت و بخش خصوصی و دانشگاه و انجمن ها و سازمانهای مردم نهاد به یکدیگر و بهره برداری حداکثری از ظرفیت های روز جامعه به حل مشکل اشتغال جوانان اشاره کرد.

 

در ادامه جلسه خانم خاطره استاد رضایی  با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و کارافرینی هدفمند برای بانوان گفت: تعاونی ها ساختار حقوقی موثق و مناسبی برای ایجاد بستر ساماندهی،اموزش،و اشتغال برای جامعه زنان و خانواده باشد،و همچنین این ساختار،با توجه   به رشد اجتماعی و اقتصادی توام ،قابلیت افزایش ظرفیتها و توسعه مشارکتهای اقتقادی و اجتماعی در خود دارد.

.وی تاککید کرد: در کلیه ردیف های کاری در کلیه حوزه ها ی  اقتصادی و اجتماعی امکان تشکیل تعاونی وجود دارد فارغ از تخصیص جنسیتی، و مطابق قانون بخش تعاون  

از پتانسیل بخش تعاون معمولا سلیقه ای استفاده شده است اما در دولت کنونی چنین مسئله ای نبوده و خوشبختانه وضعیت  بهتری داریم و مخصوصا فضای تریبونی بدی نداریم اما باید به سمت و سوی ایجاد ظرفیتهای متعدد ، تجمیع و ایجاد تشکلهای مختلف  و توسعه و بهبود فضای تعاونی ها باید گام برداریم. تلاش برای شبکه سازی از دیگر اقدامات میباشد.

نکته مهم دیگر توجه به تقویت و حمایت صحیح از بانوان مدیر خانواده در کشور است و اصلاح هر گونه نفسیر و نگاهی که به دور از حفظ جایگاه و کرامت جایگاه بانوان در سطح اجتماعی و   در سطوح برنامه ریزی کلان وجود دارد باید در مسیر برنامه ریزی و اجرا قرار گیرد.

کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران  تمامی تلاش خود را برای ایجاد تعامل و هم افزایی در چارچوب قانون و اخلاق و عرف اجتماعی برای بکارگیری نیروهای متعهد بکار گرفته است و امادگی تعامل با تمامی ساختارهای موثق را اعلام میدارد.

در این جلسه  اقای شبانیان احکام همه مدعوین را به انان ابلاغ نموده و همچنین ازخانم استاد رضایی رئیس  کمیسیون بانوان اتاق نیز به عنوان معاونت امور بانوان بنیاد کارافرینان گام دوم دعوت به همکاری وتعامل گردید.

 

ارسال نظرات