صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - 10 April 2024
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: مهارت‌آموزی سربازان در حین خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به آنان نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف است.
کد خبر: ۹۵۹۱۱۲۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ایلام، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با موضوع مهارت‌افزایی و اشتغال سربازان وظیفه که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای، فرماندهان و نمایندگان نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، جهاد کشاورزی، میراث‌فرهنگی، هلال احمر در سالن جلسات فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام برگزار شد، گفت: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به این قشر از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است و تأثیر بسزایی در سوق دادن جوانان به سمت اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری دارد.

 وی افزود: باید سهم ویژه‌ای از تسهیلات بخش اشتغال در اختیار نیروهای مسلح برای پرداخت وام به سربازان آموزش دیده قرار بگیرد تا این افراد بعد از پایان خدمت سربازی براساس حرفه و مهارتی که آموخته‌اند، برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ایلام، ادامه داد: برای مهارت‌آموزی سربازان مشارکت همه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل مورد نیاز است و ارگان‌های نظامی زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح در استان نیز سربازان علاقمند به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را شناسایی کنند تا برای فرآیند مهارت‌آموزی آنان برنامه‌ریزی شود.

جمیل شوهانی مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی سربازان وظیفه مصوب شد که این رقم به ۴۰۰ میلیارد ریال از محل جزء ۳ تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی افزود: بانک‌های عامل سپه و صادرات تا پایان خردادماه تسهیلات متقاضیان سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند و فرایند تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سال ۱۴۰۳ نیز از تیرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار ایلام، ادامه داد: سال گذشته ۴۰۱ میلیارد ریال به سربازان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

شوهانی خاطرنشان کرد: برای سال جاری پس از ابلاغ اعتبار و تعیین سهیمه سربازان نیروهای مسلح، طبق آموزش‌ها و مهارت‌های فراگرفته به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

حمیدرضا رئیسی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای آموزش و مهارت‌آموزی سربازان استفاده خواهیم کرد و در سال گذشته ۳۸۰ هزار ساعت آموزش مهارت محور برای سربازان وظیفه ارائه کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۳ نیز تلاش می‌کنیم که این آموزش‌ها را به ۴۵۰ هزار ساعت برسانیم.

 

ارسال نظرات