در گفتگو بسیج با یک اقتصاددان مطرح شد:

بی‌برنامگی دولت برای حمایت از تولید ملی

کد خبر: ۸۵۲۹۰۶۷
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

علی قنبری کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تبعات منفی واردات بی رویه کالای خارجی به کشور اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک تراز مثبت تجاری را کسب کند. باید شرایطی ایجاد شود که تنها در مواقع ضروری اجازه واردات کالاهای خارجی صادر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به کم توجهی دولت به تولید داخلی، گفت: یکی از اولویت های دولت در شرایط کنونی باید حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگلن داخلی باشد؛ تعطیلی یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی در کشور که امروزه شاهد آن هستیم دلیلی جز عدم وجود چتر حمایتی دولت بر سر آن ها ندارد.

وی با بیان اینکه ایران نیاز دارد که در کالاهای اساسی به خودکفایی برسد، افزود: در صورت تحقق این هدف می توان بسیاری از کالاهای وارداتی را در کشور به تولید انبوه رساند و واحدهای تولیدی بسیاری را به فعالیت درآورد.

قنبری در ادامه اذعان داشت: تمامی کشورهای درحال توسعه یکی از اهداف اصلی خود را دفاع از صنایع نوپا می دانند، چراکه این کار موجب رونق بخش های مختلف اقتصاد کشور می شود اما دولت ایران هیچگونه برنامه عملی و جامعی برای این کار ندارد و این موضوع یکی از بزرگترین ضعف های دولت تدبیر و امید است.

این اقتصاددان در خاتمه خواستار توجه دولت به سیاست های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: اقتصاد مقاومتی برنامه ای راهبردی برای خروج از معضلات اقتصادی و دست یابی به اقتصادی پویا و فعال است و چنانچه دولت و مردم با همدلی و وحدت سیاست های آن را اجرا کنند، قطعا مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات