در گفتگوی بسیج با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد:

ناکارآمدی مدیران دولتی دلیل اصلی ضعف در اقتصاد کشور

کد خبر: ۸۵۳۰۰۶۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به واردات بی رویه کالاهای غیراساسی به کشور، اظهار داشت: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب تاکنون در زمینه های مختلف رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است، اما نتوانسته در مسئله اقتصاد رو به جلو حرکت کند و دلیل آن چیزی جز بی برنامگی در فعالیت های اقتصادی نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فرمول «اقتصاد مقاومتی» جامع ترین طرحی است که می تواند اقتصاد کشور را از بی برنامگی خارج کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، زمینه را برای رشد اقتصاد کشور فراهم ساختند اما تاکنون ما هیچ اقدام عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ندیده ایم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: نباید گفت که در مسئله اقتصاد مقاومتی تنها سازمان ها و دستگاه های اقتصادی و صنعتی باید فعال بشوند؛ اقتصاد مقاومتی برای همه اقشار جامعه تنظیم شده است و برای تحقق آن، ابتدا باید در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.

بخشایش در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، گفت: متأسفانه امروز با رشد قاچاق در کشور شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی هستیم و طبیعتا بسیاری از مردم هم از کار بیکار می شوند. هنگامی که یک کارگر بیکار بشه و شغلی نباشد تا در آن به فعالیت بپردازد، ممکن است آن شخص به نظام بی اعتماد و ناامید شود و بعد هم مشکلات دیگری رخ بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اهتمامی بر مسئله حمایت از تولیدملی، اشتغال جوانان، جلوگیری از واردات بی رویه و به طور کلی تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد و این موضوع به ضرر کشور و مردم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان علل اصلی معضلات اقتصادی کشور را روی کار آمدن افراد نالایق دانست و افزود: در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیرانی با رویحه جهادی داریم اما در حال حاضر افرادی ناکارآمد مسئولیت امور را برعهده دارند.

ارسال نظرات