واحدهای صنعتی یک ریال تسهیلات با شرایط ویژه دریافت نکرده‌اند

معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن و تجارت با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اختصاصاً میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت کل کشور در سال 94 گفت: تاکنون حتی یک ریال از تسهیلات وعده داده شده، به صنعت کشور پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۵۸۶۱۹۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،  افشار فتح الهی در حال حاضر 17 هزار واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران مشغول فعالیت است گفت: 20 درصد از صنعت کشور در استان تهران است که این نشان از آن است که بخش نسبتاً قابل توجهی از 200 میلیارد تومان وعده داده شده از سوی مسئولین، به صنعت استان تهران اختصاص داده شود.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین الویت مسئولین صنعت استان تهران تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی فعال در این استان است.

فتح الهی با تاکید بر اینکه قرار بود در سال 94 دویست میلیارد تومان تسهیلات با شرایط ویژه در اختیار صنعت کل کشور قرار گیرد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری هیچ یک از واحدهای صنعتی و تولید استان تهران نتوانستند ریالی از تسهیلات وعده شده مسئولین برای حمایت از واحد تولیدی را دریافت کند که این مسئله به خاطر این است که  هنوز این رقم به وزارت صنعت و معدن و تجارت اختصاص نیافته است.

به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در صورت اختصاص رقم یاد شده قرار است 5 درصد از نرخ سود تسهیلاتی که توسط واحدهای صنعتی اخذ می‌شود در قالب یارانه از محل اعتبار 200 میلیارد تومان تأمین شود.

فتح الهی گفت: البته با توجه به ارائه بسته جدید حمایتی دولت که درآن جهت خارج کردن صنعت خودرو کشور از رکود، وام 25 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است؛ پیش بینی می‌شود که بخش زیادی از کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی تهران که عمدتاً واحدهای قطعه ساز خودرو هستند برطرف شود.
ارسال نظرات