امام جمعه اردکان :

ترویج روحیه تحقیق و پژوهش برای رفع مشکلات کشور یک ضرورت است

امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت : ترویج روحیه تحقیق و پژوهش برای رفع مشکلات کشور یک ضرورت است .
کد خبر: ۸۶۰۵۵۲۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تأکید بر اهمیت تحقیق افزود : امروز نافع شدن علم در گرو پژوهش و تحقیق صحیح است و باید معلمان ، مربیان و اساتید دانشگاه به این موضوع اهمیت بدهند .

وی گفت : ترویج روحیه پژوهش و تحقیق در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به عنوان یک ضرورت می تواند نقش مهمی در خدمت رسانی به نظام و حل مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی کشور و مردم ایفا کند .

امام جمعه اردکان در ادامه با گرامیداشت هفته وقف به بین اهمیت وقف در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت : وقف از مهمترین مسائل شرعی دین اسلام است که حساسیت های زیاد و خاصی دارد .

وی افزود : در بین فقها مشهور است که سخت ترین مسائل شرعی مسائل مربوط به حق الناس است و آسانترین مسائل در مورد طهارت و نجاسات است اما بعضی ها در مورد حق الناس وسواس به خرج نمی دهند ولی در طهارت چنان وسواس و دقت زیادی دارند که گاهی مشکلات زیادی نیز برای آنها بوجود می آورد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : مسأله وقف در میان مسائل حق الناس مهمترین مسأله است و ما نیز باید نسبت به وقف و موقوفات حساسیت به خرج دهیم .

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : عملکرد اداره اوقاف و اهمیت دادن به مسائل وقف توسط مردم ، نقش مهمی در حفظ و احیاء موقوفات دارد .

وی افزود : گاهی قوانینی وجود دارد که مردم را از وقف دل زده می کند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به وجود مشکلات وقفی در اجرای برخی از پروژه های عمرانی در بعضی از محلات شهر اردکان گفت : امیدواریم این مسائل که به عموم مردم مربوط می شود هرچه زودتر حل بشود .

وی اظهار داشت : باید زمینه ای فراهم بشود که مردم به سوی وقف ترغیب بشوند که هم وقفیات را حفظ کنند و هم بیشتر وقف کنند .

امام جمعه اردکان در پایان با اشاره به سفر حضرت آیت الله وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری به شهرستان اردکان برای وی و سایر علما و بزرگان در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق کرد .

تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و بیان ویژگی های اخلاقی و رفتاری آن حضرت ، تسلیت شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت حضرت امام رضا (علیه السلام) ، تأکید بر الگوبرداری از سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) در زندگی و تشکر از برگزارکنندگان مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات