شبکه «پارس تو‌دی» عید فطر راه‌اندازی می‌شود

شبکه اینترنتی «پارس تو‌‌دی» زیرمجموعه معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما همزمان با عید سعید فطر فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال بدخواهی برخی کشورهای امپریالیستی و محدودیت‌های امواج رادیویی مقرر شد با بهره‌گیری از فضای وب تعداد 36 رادیوی برون‌مرزی با 32 زبان مختلف تجمیع شده و با هم‌افزایی این رادیوها، شبکه‌ای اینترنتی با نام پارس تودی راه‌اندازی شود.

بنا بر این گزارش، ظرفیت اینترنت باعث شده پارس تودی تنها به صدا محدود نشود و می‌توان متن و تصویر هم به آن پیوست کرد.

یکی از ویژگی‌های پارس تودی تعاملی بودن آن است؛ به عبارتی میان کاربر و سرور (server) ارتباط دوطرفه برقرار می‌شود و کاربر می‌تواند جدول پخش و برنامه مورد تقاضای خود را انتخاب کند. ویژگی دیگر آن، این است که اگر یک گزارش به یک زبان تهیه شود می‌توان آن را به بیش از 30 زبان منتشرکرد.

چشم‌انداز پارس تودی به عنوان یک شبکه بین‌المللی، تبادل تصویر و مرجع اخبار در رقابت با شبکه‌های رویترز و آسوشیتدپرس تعریف شده است. برای نیل به این هدف سه برنامه در نظر گرفته شده است؛ برنامه کوتاه‌مدت که تجمیع و هم‌افزایی رادیوهای برون‌مرزی بود انجام پذیرفت، برنامه میان‌مدت که شامل تولید محتوا و صوت و تصویر برای اشتراک گذاشتن روی شبکه و برنامه بلندمدت شامل توسعه همه جانبه شبکه تا رسیدن به جایگاه یک مرجع بین‌المللی اخبار است.

برای این کار 300 خبرنگار برون‌مرزی از سراسر دنیا داده‌ها و اطلاعات خبری خام خود را روی خط آنلاین پارس تودی می‌گذارند.

ارسال نظرات