یک کارشناس سیاسی در نشست سیاسی ناحیه روح الله یزد مطرح کرد:

14اسفند، آشکار شدن چهره واقعی بنی صدر

به منظور ارتقاء بینش سیاسی برادران پایور و وظیفه؛سیاسی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری نشست سیاسی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور پایوران،سربازان و عموم مردم نمود.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۶۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ این کارشناس سیاسی در این نشست ضمن واکاوی حوادث 14 اسفند گفت: ابوالحسن بنی صدر به عنوان یکی از نمادهای انحراف در درون انقلاب اسلامی پدیده ای است که باید برای واکسینه کردن انقلاب به دفعات و به صورت مرتب به سراغ آن رفت.بررسی رفتار و گفتار و فرجام بنی صدر و حامیان او از آن جهت حائز اهمیت است که در آن عبرتهای فراوانی برای امروز و فردای جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی وجود دارد.

کارشناس در ادامه افزود:شاید بتوان اوج شناخت چهره اصلی بنی صدر را در غائله 14 اسفند 1359 یافت، ابوالحسن بني‌صدر که توانسته بود به دلیل منسوب بودن به پدرش که از روحانیون برجسته همدان بود و با بهره گيري از فرصت حضور در فرانسه ابتدا خود را به امام(ره) نزدیک کرده و سپس در صف انقلابيون جاي بگیرد، در نهایت با زيرکي خاصی در مصدر امور انقلاب قرار گرفت و توانست در اولين انتخابات رياست جمهوري پس از پیروزی انقلاب اسلامي در ميداني که برخي علل و عوام(نظير منتفي شدن حضور جلال الدين فارسي کانديداي اصلي حزب جمهوري اسلامي)براي وي بي رقيب ساخته بودند، موفق به کسب آراء مردم و مقام ریاست جمهوری بشود.

ایشان همچنین اذعان کرد: بنی صدر از همان آغاز به کار تعارضات بسیاری در سخن، عمل و اعتقادات با جريان اصلي و اصيل انقلاب و امام خميني داشت. هرچند سعی کرد که این دیدگاه های خود را در ابتدای کار پنهان نماید، اما دیری نپایید که تعارضات اعتقادی و عملی وی با جریان اصیل انقلاب هویدا شد.بيش از يک سال از انتخاب وي به مقام رياست جمهوري نگذشته بود که چهره از نقاب برداشت و در غائله ای که با همکاری منافقین، گروهک ها و جریان های انحرافی زمینه برگزاری آن را فراهم کرده بود، فتنه آغازین انقلاب را در 14 اسفند 1359 و در دانشگاه تهران رقم زد.

وی در ادامه عوامل ایجاد کننده و ريشه هاي اصلی غائله 14 اسفند 1359 را در سخنراني 17 شهريور بنی صدر که در ميدان شهدا، برگزار شده بود را اینگونه مطرح کرد: او سخنانی جنجالی، غیرمکتبی و ضد انقلابی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی، در یک اجتماع عمومی عنوان کرد که نقاب از چهره واقعی خود که هیچ شباهت و اعتقادی به مبنای تشکیل دهنده نظام اسلامی ایران نداشت، برداشت و در پس آن نیز وعده سخنراني و ملاقاتي ديگر با مردم را در سالروز در گذشت دکتر محمد مصدق در 14 اسفند داد.

این کارشناس تأکید کرد: بنی صدر در اقدامی هماهنگ با منافقین، گروهک های مخالف شکل گیری انقلاب اسلامی، جریان های انحرافی ابتدای انقلاب و ... تلاش کرد برنامه مفصلی را بر علیه جمهوری اسلامی و مبانی اعتقادی آن در 14 اسفند و در دانشگاه تهران ترتیب دهد و تکیه کلامش هم در آن زمان تکیه بر آراء 11 میلیونی مردم برای ایجاد جنجال در کشور و پیشبرد اقدامات خائنانه خود بود.

ارسال نظرات