خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

نهضت سوادآموزی قرآنی در استان/طراحی دروازه قرآنی در ورودی‌های تبریز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قرآنی در استان راه‌اندازی شده است، در آیین اختتامیه طرح تربیت حافظان قرآن در سال ۹۵ و افتتاحیه طرح در سال‌جاری در تبریز، گفت:‌ برای تداوم و تقویت این نهضت، قرآن‌آموزی پیاده‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۰۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارشخبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی، افزود: با برنامه ریزی‌هایی که در اداره کل صورت گرفته در تلاش هستیم تا در خصوص طرح تربیت حافظان قرآن در سال‌جاری پرانرژی تر به این مسئله بپردازیم.

وی، با اشاره به اینکه تبریز۲۰۱۸در کشورهای اسلامیمطرحشده است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بود که دروازه قرآنی درورودی‌هایتبریز طراحی شود تا از همان ابتدا مهمانان بین‌المللی ما با فرهنگ این شهر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، بابیاناینکه نهضت سوادآموزی قرآنی در استانراه‌اندازیشده است، افزود: از سال گذشتهقدم‌هایاولیهبرداشتهشدهاست و برای سال جاری نیزبرنامهریزی جدی برای تداوم و تقویت این نهضت قرآن آموزی پیادهسازیمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در خصوص توزیع قرآن گفت: یک هزار جلد قرآن کریم با قیمت هفت هزار تومان در سطح استان پخش شده است.

وی، هدف از این اقدام فرهنگی را ترویج فرهنگ وقف در امور قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده موقوفات مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی رشد یابد تا در این زمینه شاهد شکوفایی وقف‌های قرآنی باشیم.

وی با بیان داستانی در مورد اهمیت الهی بودن نیات و هدف‌، افزود: قرآن کتاب کامل است و هرکس به هر میزان که به طرف قرآن معطوف شود، در نتیجه خودش از آثار و برکات آن بهره‌مند خواهد شد؛ اگر در ابتدا مربیان قرآن، از تعالیم و تربیت قرآنی بهره‌مند نباشند در نتیجه نخواهند توانست دیگران را تربیت قرآنی کرده و صرفاً بحث در حفظ کلمات خلاصه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به شخصیت ابن‌ملجم و عدم تربیت قرآنی، تاکید کرد: ابن‌ملجم حتی در شب به شهادت رساندن حضرت علی(ع) نیز بسیار زیبا قرآن می‌خواند و صدای تلاوتش به گوش همگان می‌رسید، ولی نتوانسته بود تربیت قرآنی شود و صرفا واژه‌ها را حفظ کرده بود، ما نیز امروزه در جامعه عمدتا گرفتار این مسئله هستیم که افراد تربیت قرآنی نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، باتاکیدبر اینکه هر کسبهطرفقرآن رود، خود بیشتر از دیگران بهره‌مندمی‌شود، گفت: ابتدا بایدبهره‌مندیرا از خود آغاز کنیم چراکه در غیراین صورت«تربیت قرآنی» میسر نخواهد بود.

‌وی، با اشاره به اینکه اگر در تربیت قرآنی بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم، جامعه اصلاح خواهد شد، ابراز داشت: باید «مربی» قرآنی به مفهومتربیتکنندهقرآنی باشیم که در این موقعحفظ و قرائت و ... اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اگر بتوانیم افراد را قرآنی تربیت کنیم، آن وقت تربیت قرآنی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید همه مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی با این دیدگاه حرکت کنند.

وی، با اشاره به تعطیلی مدارس و فرصت جذب جوانان و نوجوانان به کلاس‌های قرآنی گفت: از همین حالا باید مؤسسات قرآنی در این زمینه فعال باشند تا بتوانیم در سوق دادن جامعه به سوی قرآن قدم هایی برداریم.

حجت‌الاسلام مصائبی، با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تاکید کرد: منظور مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ، مربی و تربیت قرآنی واقعی است نه فقط ارائه آمار و ارقام که اگر این اتفاق بیافتد در این صورت وباتربیتکیفی، جامعه نمونه و ایده آلی خواهیمداشت.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در پایان باتاکیدبر اینکهبا توجه به اهمیت موضوعات قرآنی، اداره قرآن در اداره اوقاف استانتأسیسشد افزود: باید جامعه خودرا جامعه قرآنی کنیم و تبریز کهبهعنوانشهراولین‌هامطرح است، در این زمینه نیزبهعنوان نخستین در کشور مطرح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها