خبرهای داغ:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

انتظار مردم از مسئولان، رفع مشکل بیکاری با اقدامی فراجناحی است ‎

نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون انرژی مجلس بیکاری را از مهم ترین دغدغه های مردم عنوان کرد و گفت: انتظار مردم از مسئولان، رفع مشکل بیکاری با اقدامی فراجناحی است
کد خبر: ۸۹۰۴۴۲۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

فردین فرمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به معرفی کابینه دولت دوازدهم به منظور کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت فراجناحی بودن کابینه دولت تاکید کرد.

وی افزود: نظر نمایندگان بر فرا جناحی بودن وزرای پیشنهادی از سوی دولت است و موضوع اقتصادی و کاهش دغدغه های مردم همچنان مطالبه جدی از دولتمردان است و امیدواریم دولت دوازدهم در این زمینه موفق عمل کند.

فرمندمهم ترین و اصلی ترین مطالبه نمایندگان مجلس از دولتمردان را توجه به مسائل روز از جمله معیشت و وضعیت بیکاری جوانان در جامعه عنوان و بیان کرد: امیدواریم دولت دوازدهم در زمینه اقتصادی از جمله بحث اقتصاد مقاومتی بصورت جدی و گام های عملی و اساسی را در ۴ سال آینده بردارد.

وی با انتقاد از آمار بالای فراکسیون های مجلس شورای اسلامی، گفت: گاها فعالیت بیش از حد فراکسیون ها که در نوبه خود موثر است، باعث شده تا اصل کمیسیون های مجلس شورای اسلامی زیر سوال برود.

این نماینده مجلس با اشاره به این موضوع که تعدادی از نمایندگان، فراکسیون ترک زبانان مجلس را با عضویت 100 نماینده طی ماه های گذشته به رسمیت شناختند، خاطرنشان کرد: با تدوین اساسنامه و نام قطعی این فراکسیون در آینده نزدیک یقین دارم این فراکسیون می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مختلف مجلس نقشی تاثیرگذار و چشم‌گیر داشته باشد.

فردین فرمند در رابطه با کمسیون انرژی مجلس و فعالیت وی در این راستا، گفت: خوشبختانه ما در کمسیون انرژی با وزارتخانه هایی همچون نفت و نیرو ارتباط مستقیم داریم که پیگری مطالبات شهرستان میانه در حوزه های مختلف از جمله آب و انرژی در اولویت برنامه هاست.

وی به دیدار اخیر خود با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: طبق موافقت وزارت نفت با ساخت کارخانه پتروشیمی در میانه طی سالیان گذشته این موضوع را مجدداً مطرح و مورد پیگیری قرار داده ایم.

نماینده مردم میانه با اشاره به وجود زیر ساخت هایی از قبیل سد، خط لوله انتقال گاز و زمین در راستای احداث واحد پتروشیمی، افزود: دولتمردان در این زمینه ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را در راستای عمل به تعهدات خود شرط قرار داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهد شد، اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد اداره گاز شهرستان در این زمینه قابل تقدیر و از برنامه های ابلاغی نیز جلو تر است.

فرمند از توافقات و صحبت های اولیه و باسرمایه گذاران به منظور ایجاد واحد تبدیل زباله به انرژی در شهرستان میانه خبر داد و خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن شورای اسلامی شهر دور پنجم این موضوع را پیگر و در برنامه های کاری خود در حوزه انتخابیه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه معضل مهاجرت یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی شهرستان میانه است، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی روستاها به اندازه لامپ های روشنایی معابر، جمعیت ندارند.

فرمند به مشکل آب شرب شهر میانه نیز اشاره داشت و افزود: تکمیل خط انتقال آب سد گرمی چای به میانه نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است که طی سال جاری ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل در نظر گرفته شده است.

منتخب مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به وضعیت بلاتکیلف سد شهریار میانه نیز اشاره کرد و افزود: روند تملک اراضی سد شهریار میانه نیازمند ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار است که باز طی سال جاری مبلغ ناچیز در حدود ۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

وی افزایش سطح پایاب اراضی بخش کاغذکنان به میزان ۱۲ هتکار را اصلی ترین مطالبه خود از دولتمردان عنوان کرد و افزود: این طرح نیازمند بازنگری است چرا که بیشترین نفع این پروژه متوجه سایر استان ها و شهرستان های همجوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها