یک فعال بسیجی در حوزه کشاورزی محصولی پیشرفته تولید کرد

کشاورزی بدون کشت خاک با ماده هیدروپونیک

هیدروپونیک کمیت محصول را تا 150 درصد افزایش می دهد و این در حالی است که کیفیت محصول نه در حد کیفیت محصول اورگانیک بلکه محصولی در حداقل های انتظار نیاز ها را برآورده می کند.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۳۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

داود کریمی فعال بسیجی در حوزه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره ماده تولید شده هیدروپونیک که به عنوان یک کالای تولید شده در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود اظهار داشت: فعالیت من در حوزه اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی بود که دوستان لطف کرده و بنده را به عنوان یکی از کارآفرینانی که فعالیتی در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته یاد کردند. تلاش ها و فعالیت هایی که صورت گرفت منجر به ساخت ماده ای به نام هیدروپونیک شد که با آن می توان کشت بدون خاک انجام داد.

کشاورزی بدون کشت خاک با ماده هیدروپونیک

وی افزود: فناوری کشت بدون خاک را تنها کشورهایی که دارای تکنولوژی و صاحب صنعت پیشرفته هستند بهره می برند و من برای اولین بار به کمک سپاه استان یزد توانستم این ماده را بسازم. از ویژگی هایی که این تکنولوژی دارد کاهش مصرف آب است و همواره می تواند ایران را در مواقع بحران آبی نجات دهد. از دیگر ویژگی های این فناوری، افزایش کیفیت و کمیت محصول است.

کشاورزی بدون کشت خاک با ماده هیدروپونیک

کریمی در مورد ویژگی های این فناوری پیشرفته گفت: در خصوص کمیت محصول باید بگویم که ایران در بعضی از کالاها از نظر کمیتی با مشکل مواجه است و نیاز است که برای کالاهایی مخصوصا استراتژیک از فناوری کشت بدون خاک استفاده شود تا از نظر کمیتی کشور دچار مشکل نشود. هیدروپونیک کمیت محصول را تا 150 درصد افزایش می دهد و این در حالی است که کیفیت محصول نه در حد کیفیت محصول اورگانیک بلکه محصولی در حداقل های انتظار نیاز ها را برآورده می کند.

ارسال نظرات