اجرای طرح ملی خادم درجویبار

طرح ملی خادم در شهرستان جویبار با هدف ایجاد آمادگی جامعه در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی و با شعار من خانوده‌ام را دوست دارم آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۷۶۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار گفت: در مرحله اول اجرای این طرح 350 خانواده برای شهرستان جویبار در نظرگرفته شده که تا کنون 7 مرحله آموزشی به اتمام رسید و وارد هشتمین مرحله شدیم.

محمدرضا صابری با اشاره به اینکه  30 درصد مردم شهرستان جویبارتا 5 سال آینده آموزش می بینند خاطرنشان کرد: در آغاز این طرح داوطلبان به‌ منظور ارزیابی میزان دانش و آکاهی خانواده‌ها در مورد مسائل امدادی آزمون تعیین سطح برگزار می‌کنند و در پایان این طرح نیز آزمونی جامع برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان جویبار در پایان 7 مرحله نمره A را در بین شهرستان‌های استان کسب کرده گفت: به دلیل کسب نمره عالی شهرستان جویبار در مرحله اول این طرح، ظرفیت شهرستان جویبار در مرحله دوم 4برابر شد.
مدیر جمعیت هلال‌احمر جویبار افزود: در این برنامه 5 ساله 30 درصد مردم شهرستان جویبار در طرح ملی خادم آموزش می‌بینند.

صابری هدف از اجرای این طرح را افزایش توان خانواده ها در مواجهه با بحران و حوادث برشمرد و افزود : 15 موضوع آموزشی امداد و نجات و پیشگیری از وقوع حوادث و کاهش اثر بلایا برای این مرحله در نظر گرفته شد که خانواده ها تصویری و چهره به چهره این آموزش‌ها را فرا می گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها