خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

گرایش دانش آموزان استان به شاخه های فنی 16درصد افزایش یافته است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه از بالا بودن آهنگ رشد شاخه های فنی و حرفه ای در مدارس استان در سالتحصیلی جاری خبر داد و گفت: گرایش دانش آموزان به این رشته ها امسال 16 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۳۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، عاشور اکرمی افزود: محور اصلی فعالیت های مدارس متوسطه استان، تعالی مدیریتی بوده و این برنامه از 2 سال پیش در مدارس به صورت رسمی آغاز و گام های موثری در پیشبرد این طرح برداشته شده است.
وی راهبرد آموزش و پرورش را محافظت از برنامه درس ملی عنوان کرد و ادامه داد: در این برنامه نسبت به زمان و مکان آموزش در مدارس توجه و تاکید بیشتری شده است.
اکرمی اضافه کرد: بر اساس این برنامه، تمامی کتاب های درسی مقاطع متوسطه دوره اول و دوم و نیزهنرستان ها در یک بازه زمانی و به ازای هر کلاس آموزشی در قالب 100 دقیقه تدریس می شود.
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس، زمان آموزشی در این سند برای مقاطع متوسطه دوره اول یک هزار و 110 دقیقه، برای مقطع متوسطه دوره دوم یک هزار و 295 دقیقه و برای شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش یک هزار و 480 دقیقه در طول سالتحصیلی تعریف شده است.
اکرمی با بیان اینکه مکان آموزشی از مهم ترین زیرساخت های آموزشی در اجرای برنامه درس ملی است افزود: مکان آموزشی، منحصر به کلاس درس نبوده و آموزش ها باید در محیط های یادگیری متعدد نیز اجرا شود.
وی با اشاره به بخش های تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: توجه متوازن به ساعت های تربیتی در مدارس از نکات مورد تاکید این سند بوده که باید مورد توجه مدیران مدراس قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه یکی از انتظارات از حوزه آموزش و پرورش را افزایش کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: در سالتحصیلی جاری و در راستای ارتقای انگیزش و تکریم معلمان، انگیزش دانش آموزان و افزایش مشارکت اولیا در مدارس، برنامه هایی تدوین و اولویت بندی شده است.
جلیل اسلامی کمبود سرانه مدارس و فضاهای آموزشی در این شهرستان را از مشکلات آموزش و پرورش مراغه عنوان کرد و افزود: بر این اساس در راستای افزایش کلاس ها و فضاهای آموزشی، هنرستان 18 کلاسه خیر ساز دکتر شهرام فرجی در سالتحصیلی جدید به بهره برداری رسیده و به فضای آموزشی این شهرستان افزوده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها