طرح خادم یاران در مازندران اجرا می شود

واثقی گفت: طرح خادم یاران در محلات شهر و روستا در قالب کانون‌های خادم‌یاران رضوی جهت شناسایی و کمک به محرومان و نیازمندان، جلب و هدایت کمک‌های خیران شهرستان فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۳۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر واثقی در دیدار اعضای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی این شهرستان با رئیس اتاق اصناف بابل اظهار کرد: نقش بازاریان و کسبه در زمینه رفع نیاز محرومان و نیازمندان همچون گذشته نقشی بی‌بدیل است، بازاریان در کسوت خادم‌یاران رضوی با احیای فرهنگ و سیره امام مهربانی‌ها، مسیر جلب رضای حق و دوستی خدا را هموار می‌کنند.

وی افزود: کم نیستند از میان کسبه که به مقام اولیاءالله رسیدند و چراغ راه دیگران هم شدند، از خرمافروشی چون میثم تمار گرفته تا اهل معرفتی همچون رجبعلی خیاط، کسبه رضوی در جامعه ما که مقید است به سیره رضوی، می‌تواند مصداق الکاسب حبیب‌الله باشد زیرا خدمت در محضر امام رئوف برای خدمتگزاری و گره‌گشایی یک جایگاه خاصی دارد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بابل با اشاره به اینکه دفتر آستان قدس رضوی این شهرستان در شب میلاد ثامن‌الحجج در محل آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) افتتاح شد، تصریح کرد: خادم‌یاران می‌توانند در محورهای، خادم‌یاران زیارت (زیارت اولی‌ها و زائران محروم)، وقف و نذر، فرهنگی و آموزشی، اطعام و حمایت مالی از محرومان، ستادی، بهداشت و درمان، کارآفرینی و اشتغال، اردوهای جهادی و فنی مهندسی است.

این مسؤول ادامه داد: براساس رویکرد جدید، آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی تلاش دارد با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم و در قالب طرح بزرگ خادم‌یاران رضوی توانمندی‌های همه ارادتمندان در سراسر کشور را برای خدمت به اقشار مختلف مردم ساماندهی کند.

واثقی گفت: این طرح در محلات شهر و روستا در قالب کانون‌های خادم‌یاران رضوی جهت شناسایی و کمک به محرومان و نیازمندان، جلب و هدایت کمک‌های خیران شهرستان فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها