خبرهای داغ:
با حضور استاندار سمنان،

جشن مردمی ارتقا فرودگاه شاهرود به بین المللی

جشن مردمی ارتقا فرودگاه شاهرود به فرودگاه بین المللی با حضور استاندار و مسئولین استانی و شهرستانی در این فرودگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۰۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشن مردمی ارتقا فرودگاه شاهرود به فرودگاه بین المللی با حضور استاندار سمنان و مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرودگاه شاهرود با استقبال پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.
مسئولین به مطالبات توجه کنند
حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان این جشن مردمی با بیان اینکه جمعیتی به نام موثران و کمیته‌های مردمی در شاهرود وجود دارد که کار آن‌ها بررسی خلاءهای شهرستان و نیازسنجی‌های لازم است، تاکید کرد: مطالبه‌گری و پیگیری زیرساخت‌های توسعه شهرستان یکی از رسالت‌های این کمیته متشکل از اقشار مختلف مردم است.
وی با بیان اینکه کمیته مردمی با همراهی نماینده شهرستان شاهرود در مجلس، تمام امور مرتبط با شهرستان و ضعف های موجود را پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال می کند.
نماینده کمیته مردمی فرودگاه شاهرود همچنین گفت: مردم این شهرستان نشان داده اند هرکجا که نیاز به حضورشان باشد، پای کار ایستاده اند و این ایستادگی توانسته تا حد زیادی گره هایی از مشکلات شهر را نیز باز کند.
عبداللهیان در ادامه، مطالبه و شفاف‌سازی مسائل مرتبط با شهرستان شاهرود را خواستار شد و گفت: برای پروژه آب قطری شاهرود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۸ سال زمان صرف شده است اما هنوز این پروژه بر زمین مانده است.
وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان پاسخگوی مطالبات نیستند، گفت: این پرسش به وجود می آید که بالاخره سرنوشت پروژه حرم تا حرم برای شاهرود چه شد؟ آیا قرار است این طرح از کنار شاهرود عبور کرده و این شهرستان نادیده گرفته شود؟ اینها همه مسائلی است که در کمیته مردمی بر پیگیری آن ها صحه گذاشته می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه درباره قله شاهوار و تخریب‌های معدن بوکسیت در آن نیز گفت: تخریب ها توسط این معدن بسیار زیاد است و ما نمی دانیم که آیا در آنجا کار کارشناسی صورت گرفته یا خیر و امیدواریم که استاندار سمنان به این امر نگاه ویژه ای داشته باشند.
عبداللهیان درباره فرودگاه بین‌المللی شاهرود نیز، گفت: این زیرساخت در سال ۶۸ کلنگ زنی شده است و سال ها از آن می گذرد و این درحالی است که در همان زمان با حضور مرحوم حسینی شاهرودی، نماینده وقت شاهرود در مجلس، زیر ساخت‌های آینده نگرانه ای مانند گردشگری، مرزهوایی و صادرات محصولات تولیدی و ... دیده شده که نشان از افق باز مسئولان آن زمان دارد لذا امروز خرسندیم که تلاش های ربع قرن مردم شاهرود و مسئولان به بار نشسته است.
وی بیان کرد: از استاندار جدید سمنان تقاضا داریم که نسبت به راه‌اندازی شرکت های بازرگانی و نمایندگی وزارت امور خارجه در فرودگاه تازه بین المللی شده شاهرود مبادرت ورزند تا زیرساخت های این پروژه مهم به زودی تکمیل شود.
تمام زیرساخت های لازم فرودگاه ایمن در شاهرود مهیاست
سعید حمیدپور نیز با بیان اینکه اعتبارات خوبی در این پروژه جذب شده است، تاکید کرد: توسعه ترمینال از دو قسمت شمال و جنوب در حال انجام است که خوشبختانه توانسته‌ایم شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.
وی افزود: کمیته مردمی امروز خوشبختانه سازه ترمینال بین المللی را فراهم کرده و این سازه تحویل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی شده است که این امر سبب شد تا ما بتوانیم در امر ایجاد ترمینال بین‌المللی فرودگاه، گام‌های خوبی را برداریم.
رئیس فرودگاه بین‌المللی شاهرود گفت: از سوی دیگر با اقدام کمیته مردمی در تکمیل سازه ترمینال توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را برای تکمیل و تجهیز آن از سوی فرودگاه‌های کشور جذب کنیم و در نتیجه باید گفت این پروژه سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
حمیدپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بین المللی کردن فرودگاه شاهرود، بیان کرد: هم اکنون باید گفت تمام زیرساخت‌های لازم برای یک پرواز ایمن در فرودگاه شاهرود مهیا شده است.
افزایش حجم مبادلات خارجی تا ۳۰۰ میلیارد تومان
سید حسن حسینی شاهرودی هم در جشن مردمی ارتقا فرودگاه بین‌المللی شاهرود با بیان اینکه این فرودگاه امکان توسعه تجارت جهانی را ممکن می‌سازد، تاکید کرد: این تبادلات جهانی سبب می‌شود تا بتوانیم ارتقای اقتصادی استان سمنان را نیز شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شاهرود می‌تواند حجم تبادلات خارجی شهرستان را از ۳۰ میلیارد تومان در سال به ۳۰۰ میلیارد تومان ارتقا دهد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که ده‌ها هزار تن انگور تولیدی این شهرستان در سردخانه‌ها باقی می‌ماند و امکان صادرات به موقع آن‌ها وجود نداشت، اما این مشکل با نگاه مثبت دولت خوشبختانه رفع و از این پس می‌توان محصولات شهرستان را به کشور‌های جهان صادر کرد.
عضو خانه ملت با بیان اینکه اگر دو شخصیت و یا جریان سیاسی در یک استان با هم مشکلاتی دارند وقتی پای منافع مردم در میان می‌آید باید کدورت‌ها کنار گذاشته شود، ابراز داشت: به دنبال ایجاد وفاق در سطح استان سمنان هستیم و از این منظر قطعاً همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه امروز زمانی است که باید دست به دست هم مشکلات را رفع کنیم، بیان داشت: باید کدورت‌ها کنار گذاشته شود و مردم و مشکلات معیشتیشان را درگیر مسائل سیاسی نکنیم، امروز اولویت ما باید نظام و مردم باشد و اگر به این مهم توجه کنیم بسیاری مشکلات‌مان رفع می‌شوند.
وی با بیان اینکه امروز بنا داریم تا با بهره گیری از خرد جمعی از تمام ظرفیت‌های انسانی و طبیعی استان سمنان بهره بگیریم، تاکید کرد: فرودگاه شاهرود یکی از زیرساخت‌هایی که با همراهی و کمک مردم و با همدلی بین مسئولان به ثمر رسید و امروز می‌تواند مشکلات ۳۰ درصد کشاورزان استان را با تکمیل زنجیره تولید و عرضه، رفع کند.
در این مراسم از تمبر یادبود بین المللی شدن فرودگاه شاهرود رونمایی و توسط مسئولین امضا شد.
استاندار سمنان نیز با پرده برداری از نام فرودگاه بین المللی شاهرود از زیرساخت های و قیمت های این فرودگاه بازدید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها