ابداع روش های نوین اقتصادی در امور بانکی؛

بکارگیری منابع مالی جدید برای افزایش سرمایه بانک ایران زمین

بانک ایران زمین ضمن اشراف بر وضعیت سخت اقتصادی کشور با اتخاذ راهکارهای نوین در ایجاد منابع پولی و مالی جدید، مشکلات تحریم و وضعیت نظام بانکی را به حداقل ممکن رسانده است.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۱۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

گروه اقتصادی_ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: رکود حاکم بر اقتصاد کشور طی سالیان اخیر اغلب شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی و اعتباری را با کاهش حاشیه سود همراه کرده و به تبع آن افت اعتبار این شرکت‌ها را به خطر انداخته است.

از طرفی نیز در شرایط سخت تحریمی، بخشی از درآمدهای بانک‌ها از محل صدور اسناد تجاری و مبادلات پولی در معرض تهدید قرار گرفته است. بر همین اساس بهترین راهکار برای خروج از شرایط بحرانی اقتصادی، افزایش سرمایه بانک‌ها و نهادهای مالی از طریق منابع پیش بینی شده است.

همان طور که می دانیم، افزایش سرمایه بانک ها بنا به دلایل مختلف از جمله نیاز به منابع جهت طرح‌های توسعه‌ای و یا تصحیح ساختار مالی شرکت ها بوده و مقدار آن با توجه به نیاز و شرایط فعلی سنجیده  می شود. اما از آنجا که انتشار سهام برای شرکت ها، یک منبع گران مالی محسوب می‌شود، نهادهای مالی ، متناسب با نیاز اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک ایران زمین ضمن اشراف بر وضعیت سخت اقتصادی کشور با اتخاذ راهکارهای نوین در ایجاد منابع پولی و مالی جدید، مشکلات تحریم و وضعیت نظام بانکی خود را به حداقل ممکن رسانده است. بانک ایران زمین طی هفته های گذشته با افزایش سرمایه خود از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده نقدینگی درون بانکی خود را افزایش و توسعه بانکی را سرعت و سودآوری در بازه زمانی بلند مدت را بهبود بخشیده است.

این گزارش حاکی است که بانک ایران زمین با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال اعلام کرد که با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 4,000,000,000,000 ریال به مبلغ 42,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختارسرمايه و خروج از شموليت ماده 141 اصلاحيه قانون تجارت که در تاریخ 1398/08/01 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

بدین ترتیب این بانک با درخواست افزایش سرمایه خود، گامی جدید در جهت بهبود شرایط اقتصادی در نظر گرفته که می تواند با گذر از شرایط تحریمی اقتصادی فعلی، وضعیت این بانک را بهتر نماید.

ارسال نظرات