بررسی چگونگی ثبت نام طرح ملی مسکن در شورای مسکن

شورای هماهنگی مسکن چگونگی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن و فروش اقساطی زمین در طرح اقدام ملی را شنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی می کند.
کد خبر: ۹۱۸۶۵۷۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری  با نزدیک شدن به آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان کشور شورای هماهنگی مسکن در جلسه ای که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی حضور خواهد داشت این طرح را به همراه سایر موارد مربوط به این طرح را بررسی خواهد کرد.

برای این طرح که ۴ شرط تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از موارد اصلی برای ثبت نام است.گفته می شود ثبت نام این طرح در برخی شهرها مثل کرمان،قم ،همدان و سیستان و بلوچستان نهایی شده است.

محمود محمودزاده سرپرست معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان خبر داده و گفته بود که ثبت‌نام اولیه مسکن ملی در شهر کرمان برای تست سامانه در شهریور ماه انجام شد، اظهار کرد: تمام مشکلات و نواقص موجود در سامانه برای ثبت‌نام برطرف شده است.

وی ادامه داد: نام‌نویسی از متقاضیان مسکن ملی در ۱۰ استان کشور از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و به‌مرور استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت‌نام قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرد: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن، هشت مورد برای بحث و تبادل‌نظر برنامه‌ریزی شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بخشی از آنها شاملِ پیشنهاد طرح تامین مسکن گروه‌های متوسط و کم‌درآمد با روش هزینه ساخت به قیمت تمام شده و فروش اقساطی زمین در طرح اقدام ملی توسط معاونت مسکن و ساختمان، بررسی ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی به تفکیک شهر و استان و بررسی توسعه سامانه ثبت‌نام متقاضیان و مدیریت طرح اقدام ملی است.

از دیگر موارد مورد بررسی در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن، ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های تابعه و استان‌ها در طرح اقدام ملی توسط معاونت مسکن و ساختمان و بحث و برسی در خصوص ضرورت شناسایی موانع و چالش‌های تحقق برنامه و ارایه راهکارهای مناسب در سطح استانی، ارایه گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع، ارایه گزارش واحدهای باقیمانده در تعهد مسکن مهر برای تعیین برنامه زمانبندی برگزاری جشن اختتام در استان‌ها و بررسی راهکارهای پیشنهادی در خصوص افزایش واحدهای فروش اقساطی مسکن مهر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات