خبرهای داغ:
استاندار سمنان :

تفکر بسیجی مختص به مقطع خاصی نیست

دکتر آشناگر گفت : تفکر بسیجی تفکر نابی است که مختص به مقطع خاصی نیست و باید کسانی که در کشور مسئولیت دارند از این فکر بهره ببرند.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۶۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دکتر علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با اعضای شورا و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج) استانداری سمنان با بیان اینکه نهاد، عامه بسیج و مردمی که با تفکر بسیجی پا به میدان گذاشتند، بدون اغراق حتما عامل تعیین کننده در جنگ بودند گفت : اگر بسیج در این خصوص ورود پیدا نمی کرد و تا آخر نمی ماند، شاید دفاع ما سامان پیدا نمی کرد.
وی با بیان اینکه بعد از جنگ و دفاع نیز تفکر بسیج، رهایی بخش و نجات دهنده بود افزود : تفکر بسیج نه تنها برای جامعه ما بلکه برای منطقه نیز نجات دهنده بوده است.
استاندار سمنان گفت : زیباترین جملات و فرازهای سخنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و مسئولین در خصوص اخلاص، شجاعت، صداقت و بی ادعا بودن بسیج است.
آشناگر با بیان اینکه بسیج در دوره های سازندگی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... فعال بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. تصریح کرد : بسیج تشکل نو و بدیعی بود که از دل ارزشهای انقلاب و سپاه رشد و نمو پیدا کرد که امروز دیگران می توانند از آن الگو بگیرند.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی، تفکر نابی است که مختص یه مقطع نیست و باید در هر مقطعی از این فکر مسئولین، علما و کسانیکه در این کشور مسئولیت دارند بهره ببرند و به این تفکر و پایه های این مبانی بیاندیشند تا همه ما جزو لشکر مخلص خدا بوده و خدمتگزار مردم باشیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه باید تا می توانید در تبیین تشکل و تفکر بسیج و توسعه آن گام برارید گفت : این تفکر چه بخواهیم چه نخواهیم توسعه پیدا می کند اما نباید بگذارید این تفکر خاموش شود چرا که‌ متعلق به همه است و مختص یک جریان خاص نیست.
آشناگر با بیان اینکه هرگاه این تفکر کمرنگ می شود، مشکلاتی در میدان اداری ایجاد می شود که باید به این مهم توجه داشت افزود : زمینه های زیادی وجود دارد که می توان از ظرفیت و توانمندی بسیج استفاده کرد.
وی تصریح کرد : تفکر بسیجی در حزب الله در لبنان، حشدالعشبی در عراق، انصار الله در یمن و نیروها و تشکل های مردمی در سوریه بود که عامل پیروزی و مقاومت مردم در مقابل گروه های تکفیری که با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب برای نابودی اسلام و تفکر دین آمده بودند، شد.
استاندار سمنان گفت : امروز نیز رگه های حضور بسیج در تمامی عرصه ها به خصوص عرصه علمی می بینیم و جاهایی که توفیق جدی وجود داشته، تفکر بسیجی نیز قابل مشاهده است و عمده کار شما بسیجیان امروز باید در این زمینه باشد چرا که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و جامعه است.
آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تولید در استان بی رمق نشود و توسعه یابد افزود : علی رغم‌ تمام فشار هایی که دشمنان به کشور وارد می کنند، ما توانستیم در این حوزه توفیق های خوبی داشته باشیم که در همین راستا کارخانجات زیادی دوباره وارد مدار تولید شدند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان از‌ محل رونق تولید به کارخانجات تزریق شد گفت : از‌ محل اشتغال زایی روستایی و مشاغل خانگی نیز برای جلوگیری از ضربه وارد آمدن به تولید تسهیلات پرداخت شد.
استاندار سمنان گفت : استان سمنان یک استان تولیدی و صنعتی است و بالغ بر ۶۵ درصد مردم ما در فضاهای صنعتی مشغول به فعالیت و تحت‌ پوشش تامین اجتماعی هستند.
دکتر آشنتگر با بیان اینکه از دهم تا شانزدهم آذر ماه ثبت نام از کاندیداها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می شود افزود : شما عزیزان تلاش کنید تا هرکسی که می تواند و توانایی ارائه برنامه دارد و می تواند اقبال عموم را همراه داشته باشد بدون توجه به تفکر سیاسی آن، ترغیب کنید در امر انتخابات حضور پیدا کند.
وی گفت : یکی از گام های اصلی حضور و مشارکت مردم در انتخابات، حضور کاندیداها در مرحله ثبت نام است که باید ورود کنند.
استاندار سمنان با بیان اینکه کمک کنید افراد فارغ از نگاه های سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند گفت : شرایط بین المللی ما به گونه ای است که هرچه حضور پرشور تر و حماسی تر باشد می تواند برای ما کمک خوبی بوده و خیلی از بن بست ها با حضور مردم شکسته شود.
وی تصریح کرد : حضور مردم در حمایت و پشتیبانی از نظام همواره مطلوب بوده و این مهم روحیه بخش برای دلدادگان نظام و مایوس کننده دشمنان است.
آشناگر با بیان اینکه نرخ مشارکت مردم نشان دهنده میزان تعلق خاطر مردم به نظام است که باید تلاش کنیم این نرخ را افزایش دهیم افزود : درست است شاید مشکلاتی برای مردم وجود داشته باشد، اما این مردم عزیز هیچگاه خسته نخواهند شد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه نقلاب اسلامی یک صف است و باید هوشیار باشیم تا دشمنان موفق نشوند در این صف اختلاف ایجاد کنند گفت : دشمنان هرجا گسست و اختلافی را پیدا کنند در آنجا زیست کرده و این گسست را فعال خواهند کرد.
وی گفت : اختلافات سیاسی از نمونه گسست هایی که دشمن برای فعال کردن آن تلاش می کند و باید سعی کنید تا اختلافی ایجاد نشود.
آشناگر با بیان اینکه درهمه مقاطع ما برای تامین امنیت خود به بسیج نیاز داشتیم و امروز نیز بار اصلی به دوش برادران بسیجی است گفت : مقابله با جنگ روانی و عملیات ایضایی که امروز به صورت هیبریدی علیه نظام توسط دشمنان طراحی شده، باید در دستور‌ کار ما قرار داشته باشد.
استاندار سمنان گفت : ما خوشحالیم بتوانیم از ظرفیت اندیشمندان بسیجی در هیئت های اندیشه ورز استفاده و کمک کنیم اما امروز مشکل ما در کشور مساله یابی نیست و باید برای راه حل یابی گام برادریم و از ظرفیت اندیشمندان در این خصوص بهره ببریم.
او گفت : استان سمنان ستان کم مساله ای است اما همان اندک مساله نیز تلاش داریم تا با هفکری همدیگر حل شود.
آشناگر گفت : در بحث آسیب های اجتماعی نیز یکی از جاهایی است که بسیج می تواند در رصد و حل معضلات و این آسیب ها کمک حال دولت باشد و ما آمادگی داریم در این زمینه از ظرفیت بسیج استفاده کنیم.
استاندار سمنان در پایان گفت : از نشست با اعضای بسیج و کسانیکه که تفکر بسیجی دارند، بسیار خوشحال می شوم و علاقمندم تا از نقطه نظرات شما عزیزان بهره مند گردم.
دهرویه، مسئول سازمان بسیج کارمندان استان سمنان نیز در این دیدار گفت : از توجه استاندار بسیجی سمنان و از نحوه مدیریت ایشان در بازدید از مناطق سیل زده تقدیر و تشکر دارم.
او افزود : امامین نظام جمهوری اسلامی همواره فرمودند اگر می خواهید به قله های افتخار برسیم، باید سختی های زیادی را تحمل‌کنیم، ما نیز در بسیج توفیق داریم تا در این حوزه خدمت رسانی کنیم.
دهرویه تصریح کرد : یکی از مهم ترین‌ ماموریت های بسیج، گره گشایی از مشکلات مردم است و باید این فضای خدمت رسانی، با انگیزه و کار‌جهادی و با کمک دستگاه های اجرایی مختلف به نتیجه برسد.
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان سمنان با بیان اینکه ۹ بسته در قالب سند اجرایی بسیج طراحی شده و قالب اعضای بسیج در این عرصه ها نقش آفرینی خواهند کرد گفت : تا دهه فجر، ۴۰ مدیر دستگاه های اجرایی در ۴۰ مسجد، شنونده عملکرد جوانان بسیجی در مساجد خواهند بود.
او گفت : تعلیم و تربیت به همراه معنویت افزایی، فرهنگی و هنری، فرماندهی و مدیریت، علمی و پژوهشی دفاعی امنیتی، اقتصاد مقاومتی، فضای رسانه، ورزشی، اجتماعی و خدمت رسانی در این ۹ بسته طراحی شده است.
دهرویه با بیان اینکه تقویت ساختار درونی نظام راه حل مشکلات کشور است و ما نیز برای استفاده از ظرفیت های بسیج برای حل مشکلات این ساختار، چند هدف طراحی کردیم افزود : گفتمان سازی یکی از اولویت های ماست که در این راه گام برمی داریم.
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان سمنان گفت : بالغ بر ۷۰ درصد واحدهای تولیدی ما از بحث های مالیاتی آگاهی ندارند که آموزش به این عزیزان می تواند در راستای کاهش مشکلات آنها تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه موضوع ترویج زندگی ایرانی اسلامی با توجه به بوم استان خود، تلاش داریم این مهم به نتیجه رسیده شود تصریح کرد : تقویت اردوهای جهادی و میز خدمت نیز در دستور کار ما قرار دارد‌.
دهرویه در پایان گفت: سازمان برنامه ریزی استان می تواند ۷ عرصه ای که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده را در قالب دوره های آموزشی ضمن خدمت در دستگاه های اجرایی ارائه دهد.
قدرتی فرمانده پایگاه بسیج حضرت ولیعصر(عج) استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت : ۵ آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور حضرت امام خمینی(ره) است و هرچه از تاریخ انقلاب اسلامی می گذرد اهمیت و کارکرد بسیج روز به روز نمایان تر می شود.
وی گفت : این روز را به تمامی مردم عزیز و استاندار محترم تبریک می گوییم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند من یک بسیجی هستم، افتخار می کنیم بسیجی هستیم و در نظام جمهوری در حال خدمت و فعالیت می باشیم
قدرتی با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که بسیج در هر عرصه ای از کشور که حضور پیدا کند، مطالبات به نفع کشور تغییر می یابد افزود : بسیج از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است که به صورت محسوس در ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.
فرمانده پایگاه بسیج حضرت ولیعصر(عج) استانداری سمنان گفت : در هر کشور همه امکانات، استعدادها و توان قابل محاسبه است، اما بسیج قابل محاسبه نیست و دشمنان نیز نمی توانند روحیه مقاومت، ایستادگی، خلاقیت، نوآوری و ابتکارات در صحنه بسیج را ارزیابی کنند و به همین واسطه دشمنان در طراحی های توطئه های خود همواره دچار اشتباه و شکست خواهند شد.
وی تصریح کرد : امروز دومین نشست اعضای شورای بسیج استانداری با استاندر محترم تشکیل شده است که تحقق این مهم در کمتر از یکسال بسیار ارزشمند است که می تواند اثرات و کارکرد های خوبی را در مجموعه داشته باشد.
قدرتی گفت : همچنین از‌ معاون سیاسی استاندار به واسطه توجه و نگاه ویژه ای که به بسیج و بسیجیان دارند، تقدیر و تشکر دارم.
فرمانده پایگاه بسیج حضرت ولیعصر(عج) استانداری سمنان گفت : کلمه بسیج ، یعنی استفاده از تمامی ظرفیت ها و با توجه به ماهیت انقلاب که با دنیای استکبار و صاحبان قدرت مواجه جدی پیدا کرده و دشمن با تمام توان و با طراحی هیبریدی به جنگ نظام جمهوری اسلامی آمده، نیاز است از تمام ظرفیت کشور در حد بهینه و مطلوب استفاده کنیم.
وی افزود : امیدواریم شرایط بهتری فرآهم شود تا از تمامی استعداد های استان استفاده شود تا استان را در فضای رشد و توسعه بیشتر ببینیم.
قدرتی تصریح کرد : هیئت های اندیشه ورز می توانند در سطح استان ها و شهرستان ها با رویکرد مساله یابی و پیدا کردن راهکار مناسب برای حل مسایل و مشکلات راهگشا باشد که در این راه می توان از توان علمی و تجربی بسیج نیز بهره برد
فرمانده پایگاه بسیج حضرت ولیعصر(عج) استانداری سمنان گفت : بسیج با شبکه گسترده و نفوذ در بین مردم، می تواند در بحث نظرسنجی در خصوص رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی ، نقش تعیین کننده داشته باشد، این مهم می تواند برای تحول در میز خدمت و اثر بخش تر شدن آن بسیار تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه بسیج همچنین می تواند در برجستگی ظرفیت ها و توانمندی های استان برای حضور سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال پایدار تاثیر گذار باشد گفت : باید تلاش کنیم تا مردم با توجه به توطئه های دشمنان علیه نظام، به تهدید امنیتی تبدیل نشوند.
قدرتی افزود : بسیج می تواند با استفاده از توان و ظرفیت خود، نسبت به شناسایی رخنه های فرهنگی به عنوان آنچه میان مردم و مسئولین فاصله ایجاد می کند، اقدام نماید.
وی در پایان گفت : در بحث ارزیابی برنامه های پیرامون نماز و امر به معروف و نهی از منکر، استان سمنان جزء پنج استان برتر کشور قرار گرفت و از نظر رشد نیز رتبه اول را به خود اختصاص داد.

استانداری
استانداری
ارسال نظرات
پر بیننده ها