خبرهای داغ:

سواد آموزان کمیته امداد مورد تشویق و حمایت قرار خواهند گرفت

به مناسبت هفته سواد آموزی؛ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و رئیس اداره سواد آموزی شاهرود؛‌ با رئیس کمیته امداد شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۰۱۶۴۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
سواد آموزان کمیته امداد مورد تشویق و حمایت قرار خواهند گرفتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته سواد آموزی؛ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و رئیس اداره سواد آموزی شاهرود؛ با رئیس کمیته امداد شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
سید محمد موسوی؛ در این دیدار گفت: اکنون در چهلمین سال صدور فرمان تاریخی امام برای ریشه کنی بی سوادی و تأسیس نهضت سواد آموزی، شاهد برچیده شدن معضل بزرگ بی سوادی از جامعه ایران هستیم؛ بیش از ۹۰ درصد جمعیت ایران باسواد است؛ به همین دلیل در میان کشور‌های منطقه توسعه یافته‌تر و پیشرفته‌تر هستیم؛ درصد اندکی از بی سوادی در میان اقشار با شرایط خاص (عشایر و مددجو و...) باقیست که البته جذب، آموزش و نگاهداشت این درصد باقی مانده، به کاربیشتر و تلاش مضاعف نیازمند است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش افزود: هر چقدر سطح سواد پایین‌تر باشد جرم و خشونت نیز بیشتر است، لذا "سواد" امنیت اجتماعی است و بی سوادی نه یک معضل که می‌تواند به عنوان یک بحران قلمداد شود.
در این دیدار تفاهم نامه‌ای بین مدیریت آموزش و پرورش و کمیته امداد شاهرود منعقد گردید که بر اساس آن؛ مددجویان کم سواد یا بی سوادی که باسواد می‌شوند از سوی کمیته امداد تشویق و حمایت خواهند شد. همچنین بر اساس این تفاهم نامه؛ اسامی و مشخصات مددجویان به آموزش و پرورش شاهرود اعلام می‌شود.
محمد بلوچی رئیس کمیته امداد شاهرود در این دیدار گفت: برخلاف تصور رایج، بزرگ‌ترین مشکل و معضل جامعه امروز، مسائل فرهنگی، همچون عدم رغبت به تشکیل خانواده؛ سست شدن بنیان خانواده ها؛ بحران هویّت، اعتیاد و ... می‌باشد.
علی کریمی رئیس اداره سواد آموزی در توضیحی گفت: خوشبختانه جامعه هدف ما به ندرت سالمند می‌باشند و کتب درسی سواد آموزان نیز تغییرات فراوانی داشته و رویکردی مهارت محور را در پیش گرفته است؛ بر این اساس سواد عاطفی، سواد رسانه ای، اعتقادی و مهارت‌های شغلی درکلاس‌های سواد آموزی؛ ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها