نمایشگاه "عکس آیات" در شهرستان کوهبنان افتتاح شد

نمایشگاه "عکس آیات" با ۱۲۰ اثر از آثار منتخب جشنواره ملی عکس آیات با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه؛ فرمانده سپاه؛ مسوول اداره تبلیغات و سایر مسوولان ادارات شهرستان کوهبنان افتتاح شد .
کد خبر: ۹۲۰۱۶۸۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ در این مراسم حمید گلستانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهبنان گفت: در نمایشگاه‌های عکس قرآنی رویکرد به سمت فضاهایی است که کتاب قرآن در آن استفاده می‌شود  و هنرمند  عکاس باید به دنبال نشانه‌های قرآنی در زندگی روزمره مردم باشد.‌

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه عکس‌هایی با نگاهی متفاوت به ‌موضوعات قرآنی را شامل می‌شود، افزود:  معنای نهفته در قرآن در زندگی روزمره ما وجود دارد  و ‏عکسی که در این زمینه گرفته می‌شود با نشانه‌های درست، به خوبی منعکس کننده مفهوم آن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه  عکس آیات در راستای پیگیری سیاست‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف تفهیم مفاهیم قرآنی به مردم با استفاده از ابزار عکس برگزار شده است و  آثار تأثیر گذاری در حوزه فرهنگ قرآنی در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام قربانی مسوول اداره تبلیغات شهرستان  نیز گفت:  هیچ یک از اعمال عبادی و امور دینی در حیات و زندگی انسان، بی تأثیر نیست بلکه هر یک از آنها در حد خود مؤثر واقع می شوند . قرآن نیز یک اثر هنری بی‌نظیر است، یعنی یک جنبه‌ی از عظمت قرآن و اهمیت والایی که قرآن در زندگی ما دارد.

وی با تاکید بر اهمیت دادن به قران کریم و عمل کردن به آن افزود:  نماز نیز یکی دیگر  از فرایض دین و عبادت مخصوص است . نماز یعنی خدمت و بندگی، فرمان برداری، نماز رابطه معنوی مخلوق با خالق است و  آخرین توصیه و کلامی که از پیامبران و سفرای الهی و اولیای دین به ما رسیده است نماز است.

نمایشگاه "عکس آیات" با ۱۲۰  اثر از آثار منتخب جشنواره ملی عکس آیات به مدت یک هفته جهت بازدید علاقمندان در شهرستان کوهبنان دایر می باشد.

 

ارسال نظرات