آغاز به کار هنرواره فرهنگی شهدای عشایر در دانشگاه جیرفت

صبح امروز هفتم دی  هنرواره فرهنگی شهدای عشایر در دانشگاه جیرفت آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۰۲۳۹۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  صبح امروز هفتم دی  هنرواره فرهنگی شهدای عشایر در دانشگاه جیرفت آغاز به کار کرد.

سرهنگ مولایی معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر کشور در سه ماهه اول سال آینده در استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجایی که شهدای عشایر استان کرمان یک پنجم از ۶۵۰۰ شهید استان بوده‌اند و همچنین کم سن و سال ترین شهید دوران دفاع مقدس استان با دوازده سال سن از عشایر غیور استان کرمان است، لذا برگزاری این یادواره برای استان کرمان حائز اهمیت است.
وی گفت: در کنار برگزاری یادواره شهدای عشایر بحث خدمت رسانی به عشایر استان کرمان نیز در دستور کار برنامه های این کنگره قرار گرفته است.
براساس این گزارش دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر در بهمن ماه سال جاری در شهرستان جیرفت، بیان داشت:هنرواره فرهنگی شهدای عشایر در سه بخش ادبیات پایداری، چند رسانه ای و هنرهای تجسمی و در دو بخش آزاد و دانش آموزی از امروز و با رونمایی از پوستر کنگره شهدای استان کرمان آغاز به کار خواهد کرد‌.

وی افزود: این یادواره متفاوت از یادواره های برگزار شده در این زمینه خواهد بود و در این یادواره علاوه بر توجه به شهدای این قشر به دنبال رفع مشکلات عشایر نیز خواهیم بود و به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

 

ارسال نظرات