دکتر وحید جلال زاده:

عبور تاریخی نخبگان از ساحت سیاست به ساحت تفکر؛ ضرورت امروز جامعه ایران

عبورتاریخی نخبگان از ساحت سیاست به ساحت تفکر و ارج و قرب یافتن نظریه پردازی در دانشگاههای ما بدست اساتید بسیجی برای حل مشکلات مردم ضرورت امروز جامعه ایران است .
کد خبر: ۹۲۰۴۰۳۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

به گزارش سرویس اسانید خبرگزاری بسیج، مراسم گرامی داشت حماسه نهم دی ما به همت سازمان بسیج اساتید استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال اساتید دانشگاه‌های استان البرز برگزار شد دکتر وحید جلال زاده ضمن گرامیداشت حضور حماسه ای و تاریخی مردم در روز نهم دیماه سال ۸۸، از این رویداد با عنوان انقلاب سوم یاد کرد و افزود: از دو زاویه می توان به حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ نگریست؛ نگاه اول، نگاه روایی است؛ روایت آنچه رخ داده و آوردن کدهای مختلف از داخلی ها و خارجی ها و نهایتا محکوم کردن عده ای عناصر ضعیف النفس و دلباخته غرب. این نوع روایت حادثه در همان زمان می ماند و نمی تواند دست ما را در روزگار فعلی بگیرد و دست آورد حداقلی برای ما دارد.

وی عنوان کرد: نگاه دوم ، اما فراروایتی و فراتحلیلی است از ریشه ها، پیامدها و عبرت های حادثه ای که با کلید واژه فتنه ۸۸ وارد ادبیات سیاسی ایرانیان شد. محصول این نگاه، واکاوی حادثه، ریشه یابی آن و آنگاه بدست آوردن محورهای کلیدی است که علاقمندان انقلاب اسلامی را هوشیار سازد. از این منظر می توان پاسخ سوالات زیر را بدست آورد.چرا فتنه واقع می شود؟ راه های نفوز کدامند؟ پیش بینی‌ها باید چگونه باشد؟ راه‌های مبارزه با فتنه ها چیست؟ وظیفه اساتید در مقابله پیشگیرانه چه می تواند باشد و سوالاتی از این دست. پاسخ این سوالات مرهم و درمان بی تحلیلی های امروز ما می تواند باشد.

دکتر جلال زاده در ادامه دنیاطلبی مسئولین، اعتماد به دشمن، ناامیدی به آینده و بد دل کردن مردم به یکدیگر و تردید افکنی نسبت به مسئولین نظام را از جمله دلایل وقوع فتنه ها برشمرد و اضافه کرد که اگر دلایل وقوع یک حادثه باقی باشد بایستی هر لحظه در انتظار حادثه بود. امام على علیه السّلام فرمودند: اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ؛ مردم، به دولت‌مردان خود شبيه‌ترند تا به پدران‌شان.واقعیت امروز زندگی برخی از مدیران جمهوری اسلامی، باعث نگرانی و دامن زدن به گسست اجتماعی می گردد.

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید در بخش دیگری از سخنانش به راه‌های نفوذ در حادثه فتنه پرداخت و گفت: دشمن در پی استفاده از چهره های موجه در راهبرد جنگ نرم خود است تا با شعارهای جذاب از اصول متعالی انسانی سخن راند و با تحریک احساسات عمومی به شبهه افکنی و تفرقه افکنی بپردازد و با جلب کمک های خارجی به نفی گذشته افتخار آمیز جمهوری اسلامی مبادرت کند و دقیقا نقاط قوت نظام را در جای ضعف های نظام بنشاند.

وی در پایان صحبت ها به وظیفه اساتید انقلابی در برهه خطیر کنونی پرداخت و اضافه کرد:عبورتاریخی نخبگان از ساحت سیاست به ساحت تفکر و ارج و قرب یافتن نظریه پردازی در دانشگاه‌های ما بدست اساتید بسیجی برای حل مشکلات مردم ضرورت امروز جامعه ایران است. اساتید انقلابی بایستی نهضت روشنگری و تبیین آموزه های اصیل انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و با گرفتن ابتکار عمل از بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی، با اهتزاز پرچم علم و آگاهی به مقابله با تردید افکنان، فرصت طلبان و بریده های فرتوت از انقلاب، در کنار مردم به سمت افق ترسیمی رهبر فرزانه انقلاب حرکت نمایند.

ارسال نظرات