بلومبرگ:

حمله ترامپ به ایران به سرعت و با همیاری حلقه کوچکی از دستیاران طراحی شد

بلومبرگ می نویسد: تصمیم ترور سردار قاسم سلیمانی، به سرعت و تنها با همکاری تعداد انگشت‌شماری از دستیاران ارشد ترامپ طراحی و اجرا شد.
کد خبر: ۹۲۰۴۹۳۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، بلومبرگ می نویسد: تصمیم ترور سردار قاسم سلیمانی، به سرعت و تنها با همکاری تعداد انگشت‌شماری از دستیاران ارشد ترامپ طراحی و اجرا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از بلومبرگ، برخی منابع آگاه گفته اند که حلقه کوچکی از مشاوران امنیت ملی ترامپ که برای تعطیلات آخر سال در مناطق مختلف حضور داشتند بارها از خطوط ارتباطاتی امن برای گفتگو پیرامون این حمله استفاده کردند و تعداد اندکی از وکلای شورای امنیت ملی نیز در طراحی این حمله مشارکت داشتند.
بلومبرگ می نویسد: پیش از شروع حمله، بر محرمانه بودن این تصمیم بسیار تاکید شده بوده است.
بنابراین گزارش، دموکرات‌ها می‌گویند که این تصمیم ترامپ ریسک به مخاطره انداختن جان دپیلمات‌ها و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و سایر مناطق را افزایش می‌دهد. در دولت این ترامپ این نگرانی وجود دارد که ایران حتی به اقدامات تلافی‌جویانه در داخل مرزهای آمریکا روی آورد.
طبق گفته این منابع به جز سناتور لیندسی گراهام، ترامپ درباره حمله طراحی شده به هیچ نماینده دیگری آگاهی نداده بود و هیچ دولت خارجی نیز از این حمله خبر نداشت.

اصل خبر را اینجا ببینید.

سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات