یادکردی از شهید ابومهدی المهندس:

بازوی راست حاج قاسم/چشم دشمن قسم خورده آمریکا

سرانجام حاج ابومهدی المهندس پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های خمینی کبیر(ره) در جوار یار دیرینه اش حاج قاسم سلیمانی و به دست شقی ترین آحاد بشر به درجه رفیع شهادت....
کد خبر: ۹۲۰۶۳۶۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

اشاره:سحرگاه جمعه هفته گذشته ساعت یک بامداد دو خودرویی که در حال انتقال سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و آقای ابومهدی مهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی تروریست های آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفر از همراهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی از محافظان و همراهان بودند همه به شهادت رسیدند.به همین منظور گذری داریم به خلاصه ای از زندگی و فعالیت های یکی از این شهدا (ابومهندس) که الحق بازوی راست حاج قاسم در عراق بودند:

یادی از بازوی راست حاج قاسم/چشم دشمن قسم خورده آمریکا

 

******

شهید جمال ابراهیمی مقلب به ابومهدی المهندس در شهر بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی متولد شد.این مجاهد بزرگ پس از اتمام تحصیل دانشگاهی به حزب الدعوه پیوست و با روی کار آمدن صدام از عراق خارج شد.

یادی از بازوی راست حاج قاسم/چشم دشمن قسم خورده آمریکا

 

المهندس چند سال  بعد به عضویت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق درآمد و مدتی نیز فرماندهی بازوی نظامی آن یعنی سپاه بدر را عهده دار شد و در هشت سال دفاع مقدس به جهاد دشمن بعثی پرداخت.

ابومهدی پس از سرنگونی صدام به عراق بازگشت و گروه مقاومت گردان های حزب الله موسوم به کتائب حزب الله را پایه گذاری کرد. مدتی بعد این شهید والامقام به عنوان منتخب مردم بابل به پارلمان عراق راه یافت،اما به دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن توسط ایالات متحده، مجبور به کناره گیری شد.

یادی از بازوی راست حاج قاسم/چشم دشمن قسم خورده آمریکا

 

با ورود داعش به خاک عراق،فصل جدیدی در عرصه فعالیت های ابومهدی گشوده شد و پس از تاسیس بسیج مردمی عراق یا همان حشد الشعبی، وی به عنوان معاون و فرمانده میدان الحشد الشعبی برگزیده شد.

ابومهدی بیش از سی سال با اخلاص و ایثار مثال زدنی در رکاب فرمانده اش سپهبد قاسم سلیمانی و در راه مبارزه با باطل مجاهد نمود و همین امر سبب شد تا تحلیل گران وی را "بازوی حاج قاسم سلیمانی" در عراق به حساب آورند.

این سردار والامقام همواره خود را "سرباز حاج قاسم" می دانست و حاج قاسم نیز در پاسخ به ارادت همیشگی ایشان، خود را "سرباز مهدی"  معرفی کرد.

 

همچنین الجزیره درباره این سردار قهرمان اسلام می‌نویسد: ابومهدی، مرد ایران در عراق به شمار می‌رفت و به او به چشم دشمن قسم خورده آمریکا در این کشور عربی نگاه می‌شد. آخرین مشارکت وی در اقدامات ضد آمریکایی، حضورش در کنار نیرو‌های حشد الشعبی در حمله سه‌شنبه هفته گذشته به مقر سفارت آمریکا در بغداد بود.

یادکردی از بازوی راست حاج قاسم/چشم دشمن قسم خورده آمریکا

 

سرانجام حاج ابومهدی المهندس پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های خمینی کبیر(ره) در جوار یار دیرینه اش حاج قاسم سلیمانی و به دست شقی ترین آحاد بشر به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به بزم سیدالشهدا(ع)  و یاران شهیدش پیوست.

  لازم به ذکر است؛ پس از تشییع باشکوه در این کشور، دیروز (سه‌شنبه 17 دی) از طریق گذرگاه مرزی شلمچه به بصره (محل تولدش)، انتقال یافت و پس از تشییع باشکوه در این شهر، به نجف‌اشرف انتقال یافت و صبح امروز همزمان با خاکسپاری سردار سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان، در قبرستان «وادی السلام» نجف اشرف به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات