جرعه ای از مدیریت جهادی حاج قاسم در دفاع مقدس؛

«سردار سلیمانی»؛ جلوتر از نیروها در خط مقدم

جانشین گردان 422 لشکر 41 ثارالله فرماندهی سردار سلیمانی در زمان جنگ تحمیلی حاج قاسم را فرماندهی توصیف کرد که مانند یک سرباز در همه صحنه های نبرد از جمله تدارکاتی، آمبولانس چی، خط شکن و ... حضور داشت و این مدیریت جهادی یک فرمانده است.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۵۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، بیش از ۱۰ روز از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ این بزرگ مرد عرصه نبرد با استکبار می گذرد، آن قدر این داغ برای ما سنگین بود که گویی همین دیروز او و همراهانش را از دست دادیم. چشم ها هنوز اشک می ریزد و قلب ها اندوهگین از این ماتم است، هیچ کسی نمی خواهد باور کند دیگر حاج قاسم در بین ما نیست.

اما چه خوب می شود در کنار اشک و زاری برای این ابر قهرمان جهان اسلام، سیره و روش زندگی او را مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم به وعده ای که هنگام تشییعش به او دادیم عمل کنیم، آری باید راه او را محکم تر از قبل ادامه داد.

 بهرام امیر حیدری رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است، از ۲۰ سالگی وارد سپاه شد و اولین حضور او در حبهه عملیات طریق القدس بود که منجر به آزادی شهر بستان و دور کردن آتش پاره های عراقی از  سوسنگرد و حمیدیه شد.

امیر حیدری جانشین گردان ۴۲۲ و فرمانده گروهان ۴۱۰ و ۴۱۷ لشکر ۴۱ ثارالله در جنگ تحمیلی است که به قول خودش تربیت یافته حاج قاسم سلیمانی است و در هشت عملیات مهم از جمله  بیت المقدس، طریق القدس، والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵ در کنار سردار سلیمانی که در آن زمان فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله را به عهده داشت حضور داشته است.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس وقتی اسم حاج قاسم می آید با بغضی در گلو و اشکی که در چشمانش حلقه زده است به ما می گوید: حاج قاسم نزدیک ترین شخص و سرباز به مقام عظمای ولایت بود و به جز جای پای رهبری قدمی برنمی داشت.

امیرحیدری در ادامه بیان کرد: امیرالمومنین شخصیتی ذو ابعاد بود، کشاورزان،کارگران، فرمانداران،روسا و مستضعفان هر کدام ایشان را مال خود می دانستند و شهید سلیمانی چون در همه مراحل زندگی خود به امیرالمومنین(ع) اقتدا کرد همه اقشار ایران نیز او را متعلق به خودشان می دانستند.

این را درست می گوید، من با چشمان خود بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان را دیدم که چگونه در تشییع حاج قاسم گریه می کردند و می گفتند ما امروز پدرمان را از دست داده ایم و مردم ایران اسلامی در فراق و عزای این سردار کم نظیر و مخلص به نحوی عزاداری کردند که خود گویای محبوبیت ایشان در بین همه اقشار است.

امیرحیدری در ادامه از خاطرات حاج قاسم سلیمانی در زمان جنگ تحمیلی برای ما سخن گفت و تصریح کرد: در دنیا رسم است فرماندهان عالی رتبه پشت خط در جایی که آتش به آنجا نرسد می نشینند و با نقشه، فرماندهان خط مقدم حمله را هدایت می کنند اما حاج قاسم سلیمانی این گونه نبود و نفر اول خط مقدم خودش بود.

وی بیان کرد: در عملیات کربلای ۵ که رهبر عظیم الشان انقلاب از آن به شب های قدر دفاع مقدس تعبیر کردند قرار بود با سردار معروفی، سردار ستاری و شهید علویان عملیاتی انجام دهیم و یکی از سخت ترین جاهایی که باید تصرف می کردیم شرق بصره در خاک عراق بود.

این رزمنده ادامه داد: وقتی برای تصرف آنجا رفتیم، قسم می خورم بین حاج قاسم و نیروهای دشمن هیچ کسی حائل نبود و اولین کسی که بین نیروهای دشمن در یک سنگر انفرادی روباز نشسته بود حاج قاسم بود.

امیر حیدری گفت: حاج قاسم همیشه در تعریف از فرماندهان گردان ها و گروهان ها می گفت فرق ما با همه نظامی های دنیا این است که نظامی های عالی رتبه دنیا نیروی خود را برای جنگ‌ می فرستند ولی در صحنه دفاع مقدس فرماندهان ما جلوتر از نیروها در خط مقدم حاضر شده و با دشمن ‌پنجه در پنجه شدند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی به حاج قاسم می گفتیم شما فرمانده لشکر هستی و نباید خط مقدم‌ حاضر شوی چرا که اگر شما شهید شوی لشکر یک فرمانده را از دست می دهد در پاسخ می گفت فرماندهی یعنی حضور در خط مقدم و بنابراین حاج قاسم را همه جای صحنه نبرد می دیدی در نقش تدارکاتی، آمبولانس چی، خط شکن و …و این از ویژگی های منحصر به فرد حاج قاسم بود.

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس عنوان کرد: آمریکایی که مدعی ابر قدرتی دارد و خود را رهبر دنیا می داند در شب تار و با هواپیمای بدون سرنشین با بمب های لیزری حاج قاسم را از ما گرفت و قدرت و جرات رویارویی با ایشان را نداشت.

امیرحیدری اظهار کرد: دشمن با این حرکت مذبوحانه و کور خود که هیچ ارزش نظامی نداشته و جز ضعف و زبونی چیز دیگری از آن برداشت نمی شود گور خود را کند.

وی در پایان مطرح کرد: دشمن بداند به خون  شهدا و جدیت و دقت فرماندهی امام خامنه ای قسم می خوریم تا زمانی که انتقام خون سردار سلیمانی و همه شهدای این ملت را که آمریکایی ها مرتکب شدند نگیریم، آرام نخواهیم نشست.

انتهای پیام/ مهدی زاده

ارسال نظرات