خبرهای داغ:

دامدار سردشتی به عنوان تولیدکننده برتر کشور معرفی شد

رییس اداره جهاد کشاورزی سردشت گفت: «رسول شمسی» دامدار این شهرستان در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشور در بخش پرواربندی دام سبک به عنوان نمونه برتر کشوری معرفی شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۹۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

 صلاح‌الدین حق‌گوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: این دامدار سردشتی که جزو دامداران خبره و پیشرو این شهرستان است ساکن روستای «نیزه سفلی» میرآباد سردشت بوده و دارای یک واحد پرواربندی بره یک‌هزار راسی است.

وی با بیان اینکه این دامدار سالانه بیش از ۱۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌کند، اضافه کرد: در ارزیابی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های عمومی و تخصصی، این دامدار سردشتی عنوان دامدار نمونه کشور را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص دهد.

وی افزود: داشتن علاقه به دامداری علمی، شرکت مداوم در کلاس‌های ترویجی، بهره‌گیری از نظر کارشناسان، استفاده از روشن‌های نوین و علمی پرواربندی دام و ارتباط مستمر با مروجان از جمله دلایل موفقیت این دامدار سردشتی است.

حق‌گوی با بیان اینکه سردشت یکی از شهرستان‌های مستعد در زمینه پرورش دام در کشور است، گفت: هم‌اکنون در سردشت ۲ واحد پرواربندی صنعتی بره فعالیت می‌کنند، که ظرفیت این ۲ واحد در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ راس است.

انتهای پیام

ارسال نظرات