امام جمعه شهرکرد عنوان کرد:

ضرورت تشکیل مجلس کاربلد انقلابی جهادی

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه نیروهای مکتبی سپاه بی منت در خدمت مردم هستند، خواستار تشکیل مجلس کاربلد انقلابی،جهادی و مؤمن شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۵۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرکرد به امامت نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام درخطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرکرد با سفارش به رعایت تقوای الهی، اهمیت بیان نعمت های الهی و مراقبت از تبدیل نعمات به نقمت را مورد تإکید قرار داد.

امام جمعه شهرکرد، افزود: در طول تاریخ خداوند انسان ها را امتحان کرده و من و شما نیز امروز در صحنه های مختلف این انقلاب امتحان می شویم.

وی با یادآوری امتحان سپاهیان حضرت داود علیه السلام با منع آنها از آشامیدن آب، ادامه داد: شعار و ایثار و شهادت با مقاومت و ایستادگی ارزشمند است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به برکت ایستادگی مردم ما دشمن ذلیل شده و به برکت این مقاومت، موشک در پایگاه های دشمن فرود می آید و او کاری نمی تواند انجام دهد. اینها پاسخ خدا به ایستادگی و مقاومت شما ملت است. وقتی انسان ایستادگی کند، خدا هم او را یاری می کند و نصرت الهی وعده پروردگار است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، حیات شهید سلیمانی را مایه هراس دشمن و شهادتش را موجب وحشت بیشتر دشمنان اسلام دانست و گفت: در کشور سلیمانی های بسیار زیادی داریم و باید بدانیم که ایمان، اتکا به خدا، خدانگری از الزامات غلبه بر دشمن است.

وی، در خطبه دوم درسهای انقلابی از سوره مبارکه اعراف را بیان کرد و با اشاره به برگزاری راهپیمایی مردم سراسر کشور بعد از نماز عبادی سیاسی این هفته در اعلام حمایت از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح و ابراز انزجار وتنفر از دولت تروریستی آمریکا و ابراز همدردی با خانواده های آسیب دیده در کرمان و سانحه هواپیمایی، گفت‌: این حضور شما مردم جلوه ای دیگر از جلوه های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، مراقبت از انزوای حق محورها و صادقین و ناصحین جامعه و حمایت از منذرین را از درس های سوره مبارکه اعراف دانست و افزود: آیه های پروردگار را بشناسید و نگذارید به آیات الهی آسیب برسد.  امروز شهید سلیمانی یکی از آیات خداست. آیت عظمای پروردگار است که به دنیای اسلام جان بخشید و درصدد نابودی آمریکا و دشمنان اسلام بود.

وی،‌ امام خمینی(ره) را از دیگر آیات الهی برشمرد و افزود: پایین آوردن حاج قاسم در حد برجام نوعی قدرنشناسی است. چرا بعضی ها جفا می کنند؟ او نباید مصادره سیاسی شود. نگاه انقلابی به حاج قاسم نباید کم رنگ شود. اینها باید زنده بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد: معنویت، ایمان، گرایش به ارزش ها و خوبی ها و آنچه انقلاب دارد از دستاوردهایی است که باید حفظ شوند و نگذاریم عده ای به جای این ارزش ها فساد بیاورند.

امام جمعه شهرکرد، گفت: نباید بگذاریم فسادی که از در رانده شده، از پنجره بازگردد. فساد اقتصادی، بی بند و باری، و فساد های انتخاباتی همچون قومیت گرایی های تعصبی، تبلیغات ناسالم انتخاباتی، تخریب های نفسانی و شیطانی از جمله این فسادهاست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، تصریح کرد: کسانی را انتخاب کنید که جهادگرانه حرکت کنند و بلد باشند، از توانمندی های داخلی خوب استفاده کنند. کسانی که تعامل درست با بیرون را بلد باشند .

وی، با بیان اینکه؛ مجلس آینده باید کاربلد، انقلابی، جهادی، مؤمن باشد نه طماع، از مردم خواست در انتخابات سال جاری مجلس کاربلد انقلابی و جهادی و مؤمن تشکیل دهند.

امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد جانباختگان حوادث کرمان و سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین،‌گفت: اولین مقصر این حوادث  آمریکاست و ثانیاً کدهایی به  دست آمده که از دخالت دشمنان انقلاب حکایت دارد.

وی، افزود: در حالی که هنوز بررسی های زیادی باید شکل بگیرد تا علت سقوط هواپیما مشخص شود، سپاه برای جلوگیری از بروز ضایعات به میدان آمد و آبروی 40 ساله خود را با خدا معامله کرد تا همه به دشمن اصلی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  با تقدیر از بصیرت مردم که اعتراف به خطای انسانی از سوی سپاه را به خاطر خدمت بی منت این نهاد به مردم تکریم کردند، اظهار داشت:  همین الان هم این نیروهای مکتبی در مناطق مختلف از جمله سیل سیستان و بلوچستان در خدمت امت اسلامی هستند.

گفتنی است: بعد از نماز جمعه، خیل نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی از مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد تا چهارراه اداره برق، از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح و سپاه برابر دشمنان اعلام حمایت کردند و انزجار و تنفر خود از دولت تروریست آمریکا را با شعارهای " مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل"، " مرگ بر انگلیس" فریاد  زدند.

ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان کرمان و هواپیمای مسافربری اوکراینی، قرائت بیانیه در حمایت از سپاه ومحکوم کردن موج سواری معاندان و تإکید بر ایستادگی و مقاومت برابر دشمنان، نفی هرگونه سازشکاری و مقابله با اقدامات مداخله جویانه سفیر انگلیس با اخراج وی از کشور ، از دیگر جلوه های این راهپیمایی مردمی در بام ایران شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری  بود.

ارسال نظرات