خبرهای داغ:
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با«بسیج»:

نمایندگان نباید بلندگوی تبلیغات دشمن در مجلس باشند

حسینی گفت: نامزدهای انتخاباتی در کنار تعهد و تخصص لازم، بایستی انسان‌های متدین و صالحی باشند و راهکارهای روشن برای بهبود شرایط کشور داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۰۹۵۲۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای درباره اهمیت انتخابات همواره تاکید داشتند، زیرا نظام ما یک نظام مردم سالاری است لذا حضور و مشارکت مردم در انتخابات نقش بسیار مهم و تعیین کننده دارد.
وی در ادامه به بیان دیدگاه امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای پیرامون انتخاب اصلح پرداخت و افزود: توجه به دو نکته حضور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح از سوی مردم بسیار حائز اهمیت است. مسئولیت مردم انتخاب اشخاصی دلسوز و انقلابی است که خوشنام، دارای سابقه‌ای روشن ، علم و آگاهی کافی نسبت به مسائل کشور و رخدادهای جهانی و به تعبیر امام راحل(ره) از اوضاع جهان مطلع باشند، مرعوب قدرت‌های جهانی نشوند و منافع ملی همواره مد نظرشان باشد، از بصیرت و بینش سیاسی بالا، تخصص لازم، شناخت و تجربه کافی  برای کمیسیون‌های مجلس برخوردار باشند.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: بر اساس یکی دیگر از تعابیر امام راحل(ره) در این زمینه مردم بایستی نمایندگانی را انتخاب کنند که محرومیت طبقات ضعیف جامعه را لمس کرده باشند، شرایط آنان را درک کنند و در فکر رفاه آنان باشند، نه اینکه از سرمایه داران و مرفهان بی درد باشند. یکی از افتخارات نظام ما این است که در جهت عدالت و کاهش فاصله طبقاتی تلاش کرده است. اما اگر وکلای ملت خود از مرفهان بی درد باشند و در فکر محرومان جامعه نباشند  روز به روز از عدالت فاصله گرفته و فاصله طبقاتی افزایش می‌یابد.
حسینی به سایر محورهای مهم انتخاب اصلح از دیدگاه امام راحل(ره) اشاره و اظهار کرد: از دیگر تاکیدات امام این است که افراد کاندیدا دلسوز و متعهد باشند، دارای فکر و اندیشه باشند، در تبلیغات انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت کنند، و البته که از شجاعت لازم و روحیه انقلابی برخوردار باشند به نحوی که زمانی که به تشخیصی رسیدند و حجت بر آنان تمام بود، بتوانند بدون ملاحظات و محافظه کاری رای خود را  ابراز کنند.
استاد دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: امام راحل(ره) و امام خامنه‌ای تاکید دارند فردی باید در این جایگاه قرار گیرد که از آلودگی‌های اخلاقی و مالی مبری باشد و به عنوان امین مردم بتواند از مصالح کشور دفاع کند و در واقع این مسئولیت را به عنوان امانت تلقی کند که در آن خیانتی صورت نپذیرد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان سایر محورهای انتخاب اصلح از دیدگاه امام خامنه‌ای اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امام خامنه‌ای تاکید دارند بر انتخاب افراد پاک دست و افرادی که به دنبال سوء استفاده از موقعیت نباشند چراکه چنین افرادی نمی‌‌توانند مدافع حقوق ملت باشند. همچنین افراد کاندیداها نباید وعده‌های غیر عملی به مردم دهند و همواره منافع کشور را در نظر بگیرند ، دشمن شناس باشند و بلندگوی تبلیغات دشمن در مجلس نباشند.
سید محمد حسینی در پایان سخنانش گفت: خلاصه ملاک اصلی هر دو رهبر حکیم انقلاب این است که داوطلبان در کنار دانش و تخصص لازم،  انسان‌های متدین و صالحی باشند و راهکارهای روشن برایپیشرفت کشور داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها