خبرهای داغ:
رزمنده دوران دفاع مقدس:

سردار سلیمانی خود را فدای آرمان‌های ولایت فقیه کرد

قاسمپور گفت: سردار سلیمانی خود را فدای آرمان های، ولی فقیه کرد و تا زمان شهادت تابع فرمایشات ایشان بود
کد خبر: ۹۲۰۹۷۴۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هواپیمایی توسط حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) شهرستان سمنان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پرشور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) شهرستان سمنان در حسینیه شهدای سپاه ناحیه سمنان برگزار شد، حاج اسماعیل قاسم پور از فرماندهان دوران دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم گفت:همسران و مادران رزمندگان نقشی ویژه و اساسی در دوران جنگ و دفاع داشتند، زیرا سختی‌ها را تحمل کردند تا یک رزمنده در عرصه نبرد فقط به فکر جهاد باشد و این فقط مختص به زمان دفاع مقدس هم نمی‌شود، همسران و مادران مدافعان حرم در چند سال اخیر نیز همان راهی را رفتند که مادران و همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس رفتند.
این جانباز دوران دفاع مقدس همچنین افزود: در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه امیرالمومنین بعد از جنگ صفین که ۱۴ ماه طول کشید و هزینه بسیار برای مسلمانان داشت اینچنین یاران شهیدش را معرفی میکند که این‌ها اهل جهاد بودند و هر موقع ندای جهاد بر می‌آمد خودشان را عرضه می‌کردند و مجاهد فی سبیل ا... بودند دومین ویژگی شان این بود که به امامشان اعتماد کامل داشتند و تابع امامشان بودند و هیچ، چون و چرایی برای امامشان نداشتند. امام سومین ویژگی یاران شهید خود را اینگونه معرفی می‌کند که پیامشان به دشمنانشان سردادنشان است در راه دین. در این خطبه امام خط و مشی خود را نشان می‌دهد.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی رحمه الله همه این ویژگی‌ها را داشتند و بیش از ۴۰ سال خود را وقف کشور و مردم و اسلام نمود و در پایان هم این وصیت را کرد که روی سنگ قبرم بنویسید سرباز ولایت.
اسماعیل قاسم پور در پایان گفت:جامعه اسلامی نیازمند، ولی فقیه و رهبری است و هم نیازمند کسانی که باشند و خود را در مسیر آرمان‌های رهبری فدای این راه کنند و جنس حاج قاسم از این جنس یاران بود که از سن ۲۳ سالگی وارد دفاع مقدس شد و خستگی ناپذیر تا زمان شهادت از این راه دست نکشید و تابع رهبر خود بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها