مسئولان دولت ترامپ درباره ایران به سنا گزارش می‌دهند

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که مسئولان بلندپایه وزارت خارجه این کشور هفته آینده اعضای کمیته را در جریان سیاست های مربوط به ایران قرار خواهند داد.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۵۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شفقنا- کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که مسئولان بلندپایه وزارت خارجه این کشور هفته آینده اعضای کمیته را در جریان سیاست های مربوط به ایران قرار خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، در میانه تلاش های در جریان با هدف تصویب یک قانون در راستای کاهش توانایی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا برای جنگ افروزی علیه ایران، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سه شنبه هفته آینده برخی مسئولان بلندپایه در وزارت امور خارجه این کشور، یک گزارش محرمانه در رابطه با سیاست مربوط به ایران برای اعضای کمیته ارائه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در صدر ارائه دهندگان گزارش درباره ایران به اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا در نشست هفته آینده قرار خواهد داشت در حالی که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور چهارشنبه آینده در سفری رسمی راهی اوکراین و چند کشور دیگر می شود و در نشست مذکور شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که رهبران مجلس سنای آمریکا پیشتر تاکید کرده بودند که پیش بینی می کنند طی هفته جاری پیش نویس قانون کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران به رای گذاشته شود با این حال تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با زمان دقیق انجام این کار اعلام نشده است.

یادآور می شود که به دنبال تشدید تنش میان تهران و واشنگتن در نتیجه شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، مجلس نمایندگان این کشور که اکثریت کرسی های آن در اختیار حزب دمکرات است، قانون جلوگیری از اقدامات نظامی بیشتر ترامپ علیه ایران را به تصویب رساند با این حال تصویب این قانون در مجلس سنا بعید به نظر می رسد چرا که تحت کنترل جمهوری خواهان است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

ارسال نظرات