به همت سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان مازندران

سمینار علل وقوع تخلفات حرفه ای برگزار شد

به همت کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان بابل با همکاری کانون مهندسین شهرستان سمینار علل وقوع تخلفات حرفه ای با سخنرانی مهندس توکلی رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید .
کد خبر: ۹۲۱۰۸۴۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران ، به  همت کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان بابل با همکاری کانون مهندسین شهرستان سمینار علل وقوع تخلفات حرفه ای با سخنرانی مهندس توکلی رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید  .

در طی سالیان اخیر بعضا مشاهده می‌گردید که مهندسان به دلیل عدم دانش کافی در خصوص شرح وظایف حقوقیشان در صلاحیت‌های نظارت، محاسبات و اجرای پروژه‌های ساختمانی و سهل انگاری در خصوص عدم ارسال گزارشات مرحله‌ای و برخی موارد مهم فنی در پروژه‌ها، پرونده آنها به شورای انتظامی معرفی گردیده و آنها را دچار چالش‌های جدی و منجر به خدشه دار نمودن اعتبار حرفه‌ای آنها شده است. لذا کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان بابل با همکاری کانون مهندسین بابل تصمیم بر آن گرفت تا با توجه به ضرورت موضوع، سمیناری در این خصوص به منظور دانش افزایی مهندسان برگزار نماید. لذا پس از هماهنگی های بعمل آمده این سمینار در روز چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸ ساعت ۱۶ الی ۱۹ با حضور جناب مهندس توکلی (ریاست محترم شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران) برگزار گردید. خوشبختانه بدلیل نیاز مهندسان به برگزاری چنین سمیناری، استقبال پرشور و بی نظیری از این سمینار بعمل آمد. در ابتدای سمینار جناب دکتر گرجی مدیر کانون بسبج مهندسین عمران و معماری بابل ضمن عرض خیر مقدم به مهندسان و حضار، به تشریح ضرورت موضوع پرداختند و کلیاتی در خصوص برخی پرونده‌هایی که این ایام به دلیل سهل انگاری و عدم دانش کافی مهندسان از سوی نظام مهندسی به شورای انتظامی معرفی گردیده را ارائه نمودند. در ادامه جناب مهندس توکلی در ابتدای سخنان به موضوع اخلاق مهندسی پرداختند و سپس وظایف حقوقی مهندسان در هر یک از صلاحیت‌ها را تشریح نمودند. در ادامه با بیان برخی پرونده‌های موردی که در این ایام در شورای انتظامی در دست بررسی می‌باشد، مواردی از گزارشات صحیح که در زمان مناسب از سوی مهندسان به شهرداری و نظام مهندسی ارائه گردیده را به نمایش گذاشتند و به گونه‌ای این موضوع را تبیین نمودند که "چه کنیم تا متهم در حرفه خود نشویم". سپس در خصوص موضوع مهم عدم دخالت هر یک از مهندسان با یک صلاحیت در صلاحیت‌های دیگر مهندسان تاکید داشتند و برخی موارد تخلف در این خصوص به صورت مصداقی از سوی ایشان ارائه گردید. موضوع مهم دیگری که در این سمینار ارائه گردید در خصوص تشریح مجازات انتظامی برای تخلفات حرفه‌ای بوده که چند مورد تخلف به همراه مجازات حرفه‌ای آن را به سمع و نظر حضار رساندند. در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و به سوالات و برخی ابهامات مهندسین پاسخ داده شد .

ارسال نظرات